Sitemap
Pagina's
- Aan welke klantreis werk jij?
- Agenda
- Community’s om aan mee te doen
- Contact
- De 5 kernthema’s van het Toetsingskader Inclusie
- Evaluatie intervisie Klantreizen bij de overheid
- Gebruiker Centraal
- Geef de thema’s door die jij wilt zien op de Themadag Klantreizen in november
- Het spel Zeg dat dan! voor zorgorganisaties
- Hoe Gebruiker Centraal het Toetsingskader Inclusie heeft ontwikkeld
- Hulpmiddelen om zelf te gebruiken
- CX-toolbox
- De dingen die we niet zien
- Direct Duidelijk Deal
- Direct Duidelijk Tour: webinars over overheidscommunicatie en -dienstverlening
- Direct geleerd, duidelijk gedaan: de belangrijkste lessen uit 50 afleveringen Direct Duidelijk Tour
- Bestel het boek ‘Direct geleerd, duidelijk gedaan’
- Lees het boek ‘Direct geleerd, duidelijk gedaan’ online
- Begrijpelijk schrijven is meer dan alleen taalniveau B1
- Dit kun je leren van direct duidelijk communiceren
- Doe onderzoek en test met gebruikers
- Gebruik de kracht van beeld
- Gewenst gedrag stimuleren mag (maar doe dit zorgvuldig)
- Laat ervaringsdeskundigen meedenken
- Maak je hele organisatie enthousiast voor duidelijke communicatie
- Ook in juridische teksten kun je direct duidelijk zijn
- Voor duidelijke communicatie is écht luisteren nodig
- Wees ook direct duidelijk in interne documenten
- Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid
- Gebruiker Centraal Manifest
- Het spel Zeg dat dan! bestellen
- Inclusief denken en doen
- Inclusief onderzoek doen
- Kennisbank Proactieve Dienstverlening
- Klantreizen bij de overheid
- LiNT (Leesbaarheidsinstrument voor Nederlandse Teksten)
- Ontvang de CX-kaartenset!
- Optimaal Digitaal
- Podcast-tips
- Posters toegankelijk ontwerpen
- Taalstrijd
- Testlab on Tour: doe je mee?
- Toetsingskader inclusie
- Toolkit Inclusie
- Toolkit Omnichannel
- Lees, luister en kijk
- Over Gebruiker Centraal
- About Gebruiker Centraal (User Needs First)
- Advocaten van de Gebruiker
- Conferentie Gebruiker Centraal
- Dit was de conferentie van 2023
- Gebruiker Centraal Festival 2018 – De presentaties
- Internationale conferenties
- Masterclasses Design Thinking 2020
- Design thinking in 120 minuten
- Ideation, het speelveld binnen jouw organisatie, groot en klein
- Inzicht in de klantreis
- Leer je doelgroep écht kennen met contextmapping
- Masterclass Design Thinking deel 3: definieer
- Op zoek naar de waarde(n) van ethiek bij digitale innovatie met de Ethical Matrix
- Prototyping voor niet-designers!
- Stop met praten, start met doen: meer impact met design denken!
- Testen met de gebruikers: zo pak je dat aan
- Terugblik op de conferentie 2021
- Terugkijken: Maak Het Bruikbaar Conferentie 2022
- Terugkijken: De reis van Enschede.nl – van publicatiekanaal naar dienstverleningskanaal (sessie)
- Terugkijken: FTG in de praktijk (sessie)
- Terugkijken: Iedereen digitaal vaardig! Schaalbaar, toegankelijk én mensgericht leren: een utopie? (sessie)
- Terugkijken: Iedereen kan meedoen in het digitale tijdperk (keynote Ron Roozendaal)
- Terugkijken: Lessen van het Aanjaagteam Digitale Toegankelijkheid (sessie)
- Terugkijken: Omnichannel dienstverlening in de praktijk (een goed gesprek)
- Terugkijken: presentaties van de inspiratiesessies
- Terugkijken: Ruimte maken voor maatwerk (een goed gesprek)
- Terugkijken: Test in 5 minuten of jouw app of mobiele website toegankelijk is (sessie)
- Terugkijken: Van mens tot ontwerp (sessie)
- Cookies Gebruiker Centraal
- De mensen achter Gebruiker Centraal
- Mensen zijn digivaardig als de overheid mensvaardig is
- Ontwerpprincipes van Gebruiker Centraal
- Privacyverklaring
- UX-testteam – Leden van het UX-testteam
- Werkwijze Gebruiker Centraal
- Overheidsbreed Meethuis voor dienstverlening
- Pilotstudies Toetsingskader Inclusie in de praktijk
- Podcastserie Klantbeleving bij de Overheid
- Sitemap
- Thema’s
- Wat je moet weten als je deelneemt aan een bijeenkomst van Gebruiker Centraal
- Wat vond jij van het Klantreizen-traject?
- Evaluatie e-learning Klantreizen
- Evaluatie Training Klantreizen
- Managementverhaal
Berichten
- De overheid is dood, leve de overheid!
- Wat we geleerd hebben van de no-show bij de conferentie
- Hoe we systemen en mensen verbinden in dienstverlening
- Doen is weten! Hoe de overheid echt gebruiksgericht kan werken
- Inclusief denken en doen bij de overheid: niet makkelijk, maar een morele verantwoordelijkheid
- Samen met gebruikers de ID-wallet voor de toekomst ontwikkelen
- Blij met Barneveld!
- Duidelijke taal als spel: 11 tips om ‘Zeg dat dan!’ in jouw organisatie te spelen
- U vraagt niet, wij maken toch
- Leren van je inwoners: ‘Je moet niet zomaar met een klantreis beginnen’
- Hoe Stad Gent medewerkers helpt om generatieve AI te omarmen
- ‘Wees eens wat nieuwsgieriger!’
- Onze dienstverlening is geen dienstverlening
- Wanneer een kappersbezoek niet vanzelfsprekend is
- ‘Wacht niet tot je doelgroep jou opzoekt, maar ga zelf het gesprek met mensen aan’
- ‘We vallen over de kleuren van een stoel, maar weten nog niet eens dat we willen zitten’
- Het busje van de Direct Duidelijk Tour is weer fris opgepoetst
- 8 tips om mensen beter te bereiken met begrijpelijke overheidscommunicatie
- Toegankelijke taal: er is een wereld te ontdekken
- Meer duidelijkheid voor inwoners over camera’s en sensoren
Podcasts
- A conversation with Derek Featherstone
- Begrijpelijk schrijven is meer dan alleen taalniveau B1
- Complexiteit
- De kwestie pdf
- De ster om naar te reiken
- Design sprint dag 1: Van start (Elke Wennekers en Kim Meerhof)
- Design sprint dag 2: Ideeën (Elke Wennekers en Jolande van ‘t Woud)
- Design sprint dag 3: Prototype (Janneke van Zelst en Esmeralde Marsman)
- Design sprint dag 4: Verfijnen (Debora Smits)
- Design sprint dag 5: Terugblik (Elke Wennekers, Jolande van ‘t Woudt en Kim Meerhof)
- Diversiteit en inclusie
- Diversiteit van doelgroepen
- Doe onderzoek en test met gebruikers
- DUO doet ‘t
- Ervaringsdeskundigen aan het woord
- Gebruik de kracht van beeld
- Gewenst gedrag stimuleren mag (maar doe dit zorgvuldig)
- Inleiding: Dit kun je leren van direct duidelijk communiceren
- Klantbeleving bij de overheid: in gesprek met Brigitte van Buggenum
- Klantbeleving bij de overheid: in gesprek met Marleen Kuiper
- Klantbeleving bij de overheid: in gesprek met Nienke Bloem
- Laat ervaringsdeskundigen meedenken
- Maak je hele organisatie enthousiast voor duidelijke communicatie
- Multichannel management
- Omnichannel in Verbinding: kanaalstrategie
- Omnichannel in verbinding: het belang van meerdere kanalen open
- Omnichannel in verbinding: van het kastje naar de muur
- Ontwerpen van overheidsdiensten
- Ook in juridische teksten kun je direct duidelijk zijn
- Over de podcastserie Direct geleerd, duidelijk gedaan
- Promo podcast digitale toegankelijkheid
- Promo: inclusieve dienstverlening bij de overheid
- Voor duidelijke communicatie is écht luisteren nodig
- Wat is omnichannel dienstverlening?
- WCAG?…Wat?
- Webtoegankelijkheid
- Wees ook direct duidelijk in interne documenten
Video's
- ‘Huilen mag’ – terugblik op de conferentie
- (H)eerlijke verhalen over duidelijk communiceren (Direct Duidelijk Tour)
- Aan de slag met proactieve dienstverlening (Direct Duidelijk Tour)
- Alles over begrijpelijke taal (Direct Duidelijk Tour)
- Apps, tools en websites: hulpmiddelen voor direct duidelijke communicatie (Direct Duidelijk Tour)
- Bekendmakingen: van ‘wettelijke moetjes’ naar direct duidelijk (Direct Duidelijk Tour)
- Ben jij direct duidelijk? Zo onderzoek je of dat echt zo is (Direct Duidelijk Tour)
- Communiceren in meerdere talen: hoe en waarom? (Direct Duidelijk Tour)
- Conferentie Design thinking bij de overheid 2020
- De grote impact van korte zinnen en woorden (Direct Duidelijk Tour)
- De kunst van het luisteren (Direct Duidelijk Tour)
- De ontwerpende overheid: wat we hebben geleerd tijdens een crisis
- De ontwerpende overheid: wat we hebben geleerd na de coronacrisis
- De rol van de communicatieprofessional (Direct Duidelijk Tour)
- De vele websites van de overheid, mag het iets minder? (Direct Duidelijk Tour)
- De zin en onzin van B1 (Direct Duidelijk Tour)
- De zin en onzin van persona’s (Direct Duidelijk Tour)
- Designing digital to meet user needs
- Dienstverlening en communicatie bij de overheid: trends voor 2024 (Direct Duidelijk Tour)
- Digital social innovation: Taiwan can help
- Direct Duidelijk Doen (Direct Duidelijk Tour)
- Direct duidelijk op social media (Direct Duidelijk Tour)
- Direct duidelijk over de Tweede Kamerverkiezingen (Direct Duidelijk Tour)
- Direct duidelijk voor ouderen (Direct Duidelijk Tour)
- Direct Duidelijk: hoe houd je de aandacht vast in je organisatie? (Direct Duidelijk Tour)
- Direct duidelijke communicatie over de grenzen (Direct Duidelijk Tour)
- Dit kunnen we leren uit de zorg (Direct Duidelijk Tour)
- Diverse samenleving vraagt om inclusieve communicatie: #hoedan? (Direct Duidelijk Tour)
- Draagvlak in jouw organisatie (Direct Duidelijk Tour)
- Duidelijk. (documentaire)
- Duidelijke communicatie in tijden van crisis (Direct Duidelijk Tour)
- Duidelijke dienstverlening via videobellen en andere nieuwe kanalen (Direct Duidelijk Tour)
- Duidelijke en effectieve communicatie over corona (Direct Duidelijk Tour)
- Duidelijke interne documenten (Direct Duidelijk Tour)
- Duidelijke juridische taal (Direct Duidelijk Tour)
- Edo-Jan Meijer (spreker conferentie ‘Uit het doolhof!’)
- Eelke Blokker (spreker conferentie ‘Uit het doolhof!’)
- Een beeld zegt meer dan 1000 woorden (Direct Duidelijk Tour)
- European Perspective on citizen-centred digital government
- Five dimensions of value: The benefits of service design in government
- Gesprek André Verburg en Silke Polhuijs tijdens opening Direct Duidelijk Week
- Going the distance for people
- Helder communiceren bij levensgebeurtenissen (Direct Duidelijk Tour)
- Het belang van inclusief onderzoek (Direct Duidelijk Tour)
- Het effect van het bewust kiezen van je woorden (Direct Duidelijk Tour)
- Het recept voor de ideale beeldbrief (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe je met spel inwoners en ondernemers bereikt en betrekt (en misschien zelfs een beetje vermaakt) (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe krijg je juridische teksten direct duidelijk? (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe maak je een formulier begrijpelijk voor iedereen? (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe maak je teksten begrijpelijk én digitaal toegankelijk? (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe maak je van online participatie een inclusief succes? (Direct Duidelijk Tour)
- Hoe word je een goede taalcoach? (Direct Duidelijk Tour)
- Ik zie, ik zie wat jij niet ziet (Direct Duidelijk Tour)
- In de schoenen van (Direct Duidelijk Tour)
- Inclusief communiceren met iconen (Direct Duidelijk Tour)
- Inclusief denken en doen: hoe doe je dat nu écht? (Direct Duidelijk Tour)
- Inclusief taalgebruik: over het hoe en waarom (Direct Duidelijk Tour)
- Je doelgroep écht bereiken? Maak gebruik van sleutelfiguren en influencers (Direct Duidelijk Tour)
- Jongeren bereiken? Kekke communicatietips voor je boodschap! (Direct Duidelijk Tour)
- Keynotespreker Akil Benjamin
- Keynotespreker André Schaminée
- Keynotespreker Cat Drew
- Keynotespreker Hanna Harris
- Kijken als een klant? Maak een klantreis (Direct Duidelijk Tour)
- Krachtig communiceren met storytelling (Direct Duidelijk Tour)
- Kustaw Bessems (spreker conferentie ‘Uit het doolhof!’)
- Leer alles over de nieuwe internationale standaard voor heldere taal (Direct Duidelijk Tour)
- Maak jouw organisatie enthousiast voor duidelijke communicatie (Direct Duidelijk Tour)
- Masterclass ‘Hoe zet gemeente Den Haag webanalyses in om de website verder te ontwikkelen als selfservicekanaal?’
- Masterclass Design Thinking deel 2: empathie
- Masterclass Design Thinking deel 4: ideate
- Masterclass Design Thinking deel 5: prototype
- Masterclass Design Thinking deel 6: testen
- Masterclass Design Thinking: een introductie
- Masterclass Webanalytics
- Masterclass: ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ (deel 1)
- Masterclass: ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ (deel 2)
- Measuring service quality
- Meedoen met inwoners: je onderdompelen in een andere wereld
- Nieuwe technologie gebruiken voor begrijpelijke teksten (Direct Duidelijk Tour)
- Omgaan met desinformatie en nepnieuws (Direct Duidelijk Tour)
- Openingstoespraak Direct Duidelijk Week door Gerdi Verbeet
- Samen met jouw doelgroep werken aan duidelijke dienstverlening (Direct Duidelijk Tour)
- Sarah Spiessens (spreker conferentie ‘Uit het doolhof!’)
- Seizoensfinale Direct Duidelijk Tour: vraag maar raak!
- Testen, testen en nog eens testen (Direct Duidelijk Tour)
- Trust, simplicity, use
- Van feedback naar verbeterde dienstverlening (Direct Duidelijk Tour)
- Van fysiek tot online: duidelijke dienstverlening en communicatie via alle kanalen (Direct Duidelijk Tour)
- Van ingewikkelde verhalen en plannen naar een duidelijk beeld (Direct Duidelijk Tour)
- Van redigeren naar content ontwerpen (Direct Duidelijk Tour)
- Van woorden en cijfers naar beeldende infographics (Direct Duidelijk Tour)
- Veranderen doe je (niet) zo (Direct Duidelijk Tour)
- Verbinden en communiceren in lastige situaties (Direct Duidelijk Tour)
- Vertrouwen in de overheid (Direct Duidelijk Tour)
- Videoreeks Inclusief Gebruikersonderzoek – Deel 1: waarom?
- Videoreeks Inclusief Gebruikersonderzoek – Deel 2: voor wie en met wie?
- Videoreeks Inclusief Gebruikersonderzoek – Deel 3: hoe?
- Vodcast Omnichannel in Verbinding deel 2: Van het kastje naar de muur
- Vodcast Omnichannel in Verbinding deel 3: Het belang van meerdere kanalen open
- Vodcast Omnichannel in Verbinding deel 4: kanaalstrategie
- Vodcast Omnichannel in Verbinding deel 1: Wat is omnichannel dienstverlening?
- Waarom stoppen we niet gewoon met onduidelijke taal? (Direct Duidelijk Tour)
- Webinar ‘De weg naar een toegankelijke organisatie’
- Webinar ‘Duidelijke juridische communicatie naar je doelgroep: hoe doe je dat en wat levert het op?’
- Webinar ‘Duidelijke juridische communicatie: inspireren en leren’
- Webinar ‘Gebruikerstesten afnemen bij visueel beperkte deelnemers’
- Webinar ‘Het gebruik van beeld in duidelijke juridische communicatie’
- Webinar ‘Monitor Begrijpelijkheid overheidsteksten’
- Webinar ‘Ontdek de waarde van mindsets!’
- Webinar ‘Testen, testen, testen’ in de Direct Duidelijk Week
- Webinar ‘Toegankelijkheid en het NL Design System’
- Webinar ‘Wettelijke verplichting toegankelijkheid apps’
- Werken met ChatGPT of andere slimme hulpmiddelen (Direct Duidelijk Tour)
- Zelf aan de slag met beeldbrieven
- Zo beïnvloed je gedrag (Direct Duidelijk Tour)
- Zo betrek je burgers, op een inclusieve manier (Direct Duidelijk Tour)
- Zo organiseer je zelf een taalstrijd in jouw organisatie of regio (Direct Duidelijk Tour)
- Zo zet je duidelijke communicatie op de kaart in jouw organisatie! (Direct Duidelijk Tour)