Word klant­reiscoach bij Gebruiker Centraal

Ongeveer 4 keer per jaar geven we een basistraining Klantreizen aan overheidscollega’s die verantwoordelijk zijn voor het inrichten of verbeteren van diensten en processen. En voor die trainingen zoeken we coaches. Die kunnen starters van klantreizen helpen ook in hun organisatie aan de slag te gaan. Word jij ook coach?

Voor elke starter in klantreizen, een coach. Is dat wat voor jou? 

Heb je ervaring met klantreizen, wil je anderen helpen bij het maken van hun eerste klantreis? En vind je klantreizen en coachen van collega’s vooral leuk? Dan is dit je kans om vers getrainde overheidscollega’s te helpen bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. Hiermee draag je actief bij aan de gezamenlijke ambitie: Om onze dienstverlening continu te verbeteren en te werken aan 1 overheid. Eentje die dezelfde taal spreekt. 

Wat doe je als klantreiscoach? 

Deelnemers van de klantreistraining hebben na afloop van de ééndaagse training vooral kennisgemaakt met de theorie van klantreizen en met een casus geoefend. Als coach ga je hen helpen met het echte werk. We koppelen je aan 1 of 2 deelnemers van de klantreistraining. Jij wordt hun coach bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. Die klantreis brengen jullie samen in kaart. De tweede doen ze dat vooral zelf en geef je tips. Daardoor kunnen ze de derde klantreis zelfstandig maken. De tijdsinvestering voor hun eerste klantreis is 25 uur verdeeld over ongeveer 3-4 maanden.  

Wat we van jou verwachten 

Je neemt deel aan de train-de-coach dag. Daar nemen we de overheidsbrede methodes en templates door, nemen we de coachaanpak onder de loep en oefenen we de wijze van coaching met elkaar. Zodra je van start bent gegaan, plannen we een aantal momenten in om samen de voortgang te bewaken. Als wij je opleiden, betekent dit dat we van je verwachten dat je tenminste 1 á 2 collega’s binnen de overheid per jaar zal begeleiden.

Op 18 november leiden we een groep coaches van verschillende organisaties op, die de collega’s van de klantreistraining van 4 november gaan begeleiden. 

Wat het je oplevert

Je ontwikkelt of verbetert je coachvaardigheden. Je helpt anderen ontwikkelen. En je krijgt een kijkje in de keuken van andere overheidsorganisaties. Je bouwt je netwerk uit en kunt met wat je ziet bij andere organisaties, je eigen dienstverlening verder verbeteren. Ook draag je bij aan onze gezamenlijke ambitie: dienstverlening continu verbeteren en werken aan 1 overheid die dezelfde taal spreekt. Word jij 1 van onze nieuwe coaches?

Aanmelden 

Heb je interesse? Dan kijken we ernaar uit om met je in contact te komen! Meld je via e-mail aan om coach te worden bij Barbara van Duin via barbara.vanduin@ictu.nl

Hoort bij het thema

Hoort bij de community