Word klantreiscoach bij Gebruiker Centraal
Ongeveer 4 keer per jaar geven we een basistraining Klantreizen aan overheidscollega’s die verantwoordelijk zijn voor het inrichten of verbeteren van diensten en processen. En voor die trainingen zoeken we coaches. Die kunnen starters van klantreizen helpen ook in hun organisatie aan de slag te gaan. Word jij ook coach?
Wat doe je als klantreiscoach?
Deelnemers van de klantreistraining hebben na afloop van de ééndaagse training vooral kennisgemaakt met de theorie van klantreizen en met een casus geoefend. Als coach ga je hen helpen met het echte werk. We koppelen je aan 1 of 2 deelnemers van de klantreistraining. Jij wordt hun coach bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. Die klantreis brengen jullie samen in kaart. Bij de tweede klantreis doen ze dat vooral zelf en geef je tips. Daardoor kunnen ze de derde klantreis zelfstandig maken.
Wat het je oplevert
Je ontwikkelt of verbetert je coachvaardigheden en krijgt hiervoor een gratis training aangeboden. Je helpt anderen ontwikkelen. En je krijgt een kijkje in de keuken van andere overheidsorganisaties. Je bouwt je netwerk uit en kunt met wat je ziet bij andere organisaties, je eigen dienstverlening verder verbeteren. Ook draag je bij aan onze gezamenlijke ambitie: dienstverlening continu verbeteren en werken aan 1 overheid die dezelfde taal spreekt. Word jij 1 van onze nieuwe coaches?
Voor wie?
Heb je ervaring met klantreizen, wil je anderen helpen bij het maken van hun eerste klantreis? En vind je klantreizen en coachen van collega’s leuk? Dan ben je geschikt om klantreiscoach te worden. Dit is je kans om vers getrainde overheidscollega’s te helpen bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. Hiermee draag je actief bij aan de gezamenlijke ambitie: onze dienstverlening continu verbeteren en werken aan 1 overheid. Eentje die dezelfde taal spreekt.
Wat we van jou verwachten
We helpen jou om een goede coach te worden. Daar organiseren we een train-de-coach dag waar je aan deelneemt. Daar nemen we de overheidsbrede methodes en templates door, nemen we de coachaanpak onder de loep en oefenen we de wijze van coaching met elkaar. Zodra je aan de slag bent gegaan als coach, kun je gebruik maken van inloopsessies om je vragen te stellen, de voortgang te bespreken en ervaringen uit te wisselen met andere coaches. Na de opleiding tot coach begeleid je 1 of meerdere collega’s binnen de overheid. De tijdsinvestering voor de eerste klantreis van degene die je begeleidt, is 25 uur, verdeeld over ongeveer 3-4 maanden.
Aanmelden
Heb je interesse? Dan kijken we ernaar uit om met je in contact te komen! Meld je via e-mail aan om coach te worden bij Barbara van Duin via barbara.vanduin@ictu.nl.