Terugkijken: De reis van Enschede.nl – van publicatiekanaal naar dienst­verleningskanaal (sessie)

Elke gemeente in Nederland heeft te maken met een ontzettend breed takenpakket. Dit leidt ertoe dat er over veel taken, projecten en beleid gecommuniceerd moet worden, en veel diensten worden verleend.

Op een gemeentelijke website wordt er in de regel dan ook vaak en veel gepubliceerd. De website wordt gebruikt als publicatiekanaal en dijt steeds verder uit. En de gebruiker ziet door de bomen het bos niet meer. Dit was ook het geval op Enschede.nl.

Inmiddels is gemeente Enschede bezig met deze reis om meer dienstverlenend te worden. In deze presentatie nemen Jan Arie Bijl (afdelingshoofd communicatie) en Wouter Simons (kwartiermaker) jou mee op reis. Pak je koffers!

Na afloop van deze presentatie weet je:

  1. Hoe je een nieuwe digitale strategie voor je gemeentelijke website ontwikkeld.
  2. Hoe je deze nieuwe richting door vertaalt naar een (nieuwe) dienstverlenende en gebruikersvriendelijke website.
  3. Hoe je het organisatorische beheermodel verbetert ten behoeve van betere digitale dienstverlening.
  4. Welke best- & bad-practices er tijdens deze reis zijn ontdekt.

Kijk de sessie terug:

De presentatie die gebruikt is tijdens de sessie:

Resultaten van de mentimeter: