Mens­gericht denken en ont­werpen

Niet interne processen, maar de gebruiker centraal bij de ontwikkeling van je dienstverlening. Ook wel design thinking genoemd. En dat kan alleen als je echt luistert naar - en empathie toont voor de gebruiker. Je vindt hier alles wat we delen over mensgericht denken en ontwerpen.

Agenda

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (april 2024)

Op 8 april is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (mei 2024)

Op 13 mei is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Lezen Lees alle artikelen

‘In een restaurant verlies je ook je plezier als er stuntelige bediening is’

Medewerkers van het CAK (Centraal Administratie Kantoor) zetten zich iedere dag in voor mensgerichte dienstverlening. En om een bijdrage te leveren aan betaalbare en toegankelijke zorg. Anke Baas-Veerman vertelt hoe het CAK steeds klantgerichter werkt. En waarom dat zo belangrijk is.

De over­heid heeft een miljoenmiljard websites

Hoeveel websites heeft de overheid? Volgens Arjan Lubach en zijn collega Tex de Wit 1.800. Maar het zijn er veel meer. Echt veel meer. Victor doet een poging het aantal websites van de website in kaart te brengen. Lees zijn schokkende ontdekking.

Catalonië zet de gebruiker centraal met haar ‘Digital Services Guide’ 

Carme Rodríguez-Pàmias vertelt ons meer over de Digital Services Guide van Catalonië en de projecten waar Catalonië aan heeft gewerkt. Wat kunnen we van Catalonië leren?  

Zelf aan de slag met mensgericht denken en ontwerpen?

Bij Gebruiker Centraal en samenwerkende organisaties doen we van alles om mensgericht denken en ontwerpen meer onder de aandacht te brengen. Met bruikbare inzichten en handige hulpmiddelen. Een selectie daarvan vind je hieronder.

Uitgelicht beeldmerk Mensen maken de Stad

Mensen maken de stad

Het project ‘Mensen maken de stad’ gaat over het samen ontwerpen voor een slimme stad. In een blogreeks deelt initiatiefnemer Esmeralde Marsman wat zij ontdekt in gesprek met betrokkenen vanuit allerlei gebieden bij het ontwikkelen van slimme steden. Ze ontdekt wat mensen, burgers of inwoners belangrijk vinden. En hoe dit zich vertaalt naar de overheid en digitale dienstverlening.

Meer over ‘Mensen maken de stad’