Bouw mee aan de CX-volwassen­heids­scan

Bij een aantal overheidsorganisaties willen we een verdiepende CX-volwassenheidsscan uitvoeren. Daar komen concrete stappen uit die organisaties daarna kunnen zetten om klantgerichter te gaan werken. We willen de scan doorontwikkelen. Jij kunt daaraan bijdragen! Lees waarom je zou deelnemen en hoe je dat doet.

Over de CX-volwassenheidsscan

De CX-volwassenheidsscan geeft je inzicht in de klantgerichtheid van jouw organisatie. En welke stappen je kunt zetten om klantgerichter te worden. De scan geeft een grondige, onafhankelijke evaluatie van de huidige klantbeleving binnen jouw organisatie. Je verbetert de reputatie van jouw organisatie door proactief in te spelen op de verwachtingen van de klant.

De CX-volwassenheidsscan is speciaal voor de overheid ontwikkeld op basis van het CXPA-model en is een tool waarmee de CX-volwassenheid van een overheidsorganisatie wordt beoordeeld en geanalyseerd. Waar staat je organisatie nu?

De CX-Volwassenheidsscan:

  • Brengt de huidige positie van jouw organisatie op alle belangrijke klantthema’s scherp in beeld
  • Toont de samenhang tussen deze thema’s
  • Bevat goede voorbeelden op deze thema’s
  • Heeft aandacht voor zowel functionele als emotionele aspecten van klantbeleving

Doe mee aan de CX-volwassenheidsscan

We bieden een aantal organisaties de mogelijkheid om met goede begeleiding gebruik te maken van de CX-volwassenheidsscan. Dit doen wij graag op 2 manieren:

  1. CX-volwassenheidsscan light:
    Organisaties die nog niet eerder een volwassenheidsscan hebben laten uitvoeren, kunnen een zelfbeoordeling doen. De uitkomsten hiervan worden daarna onder begeleiding verrijkt en gevalideerd aan de hand van de 6 pijlers van het CXPA-model.
  2. Concretiseren roadmap:
    Graag helpen wij organisaties die eerder een CX-volwassenheidsscan hebben uitgevoerd bij het verder vertalen van de resultaten naar concrete verbeteracties. Zo kun je daadwerkelijk stappen zetten richting een meer volwassen CX-organisatie.

Wat kun je verwachten?

Voor de CX-Volwassenheidsscan light

  • De uitkomsten van de zelfbeoordeling zorgen voor een grondige, onafhankelijke evaluatie van de huidige klantbeleving binnen een organisatie.
  • De uitkomsten worden met de hulp van experts bij andere overheidsorganisaties gevalideerd en verrijkt.
  • De aanbevelingen van experts worden concreter gemaakt om te helpen bij het creëren of versterken van een gemeenschappelijke CX-taal binnen organisaties.

Voor de concrete roadmap

  • Het bepalen van de eerste vervolgstappen en het organiseren van workshops.
  • Na het concretiseren van de vervolgacties bieden we begeleiding bij de uitvoering, zoals het interactief werken aan de vervolgstappen tijdens een workshop en het geven van adviezen.
  • Een eindrapportage met een samenvatting van de uitgevoerde acties, de behaalde resultaten en een concreet implementatieplan voor de volgende stappen.

Wat verwachten we van jou?

Bij deelname verwachten we commitment op tijd. Deelname duurt 2 tot 3 maanden. Het is daarnaast belangrijk dat er ook commitment is vanuit het management.

We zoeken een mix van 5 overheidsorganisaties die al eerder hebben deelgenomen en nu willen deelnemen aan de concretisering van de roadmap, of organisaties die al enige ervaring hebben op het gebied van klantervaring, maar de scan nog niet eerder hebben uitgevoerd.

Deelnemen

Deelname is eenvoudig. Vul het onderstaande formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een intake. Deelname is kosteloos.

Contact

Heb je vragen? Neem contact op met Maartje of Wilfred van Altuïtion. Zij maken in opdracht van KVK en Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) de CX-volwassenheidsscan.

Doe mee aan de CX-volwassenheidsscan

Velden met een sterretje ("*") zijn verplicht.

We gebruiken je gegevens alleen waarvoor je ze aan ons hebt doorgegeven. Zie ook onze privacyverklaring (opent in een nieuw venster). Als je op de knop hieronder drukt, dan ga je daarmee akkoord.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoort bij de community