Community’s om aan mee te doen
Een toegankelijke, bruikbare en begrijpelijke overheid: daarvoor kun je bij Gebruiker Centraal meedenken én meedoen. Je bent van harte welkom in onze community's. Leden kunnen elkaar vinden op de Pleio-omgeving van Gebruiker Centraal. Word je lid van de community's, dan krijg je een uitnodiging voor deze omgeving. En je wordt uitgenodigd voor bijeenkomsten!
Community CX
Hoe ervaren klanten jouw organisatie? Om die vraagt draait Customer Experience (CX), ook wel klantbeleving. In Community CX werken we samen aan een klantgerichte overheid. Een overheid die gericht is op de klantbeleving van inwoners, ondernemers en cliënten.
Community Omnichannel
Hoe laat je verschillende contactkanalen op elkaar aansluiten? Welk kanaal zet je in op welk moment? Hoe verschillen die kanalen per type vraag? Met een omnichannel-strategie breng je kanalen samen en zet je de gebruiker centraal.
Community Online Formulieren
Gebruiker Centraal wil professionals die aan online formulieren werken verbinden en een platform bieden om kennis, tips en goede voorbeelden uit te wisselen. Zo tillen we samen de digitale dienstverlening naar een hoger niveau.
Community Proactieve Dienstverlening
Veel inwoners en ondernemers weten vaak niet dat ze recht hebben op (financiële) ondersteuning. Hartstikke zonde! Met proactieve dienstverlening zorg je ervoor dat mensen krijgen waar ze recht op hebben. Los van of ze dit zelf weten.
Netwerk Direct Duidelijk
Begrijpt iemand eigenlijk wel wat er in een brief staat, of op de website? Duidelijke (overheids)communicatie is voor iedereen beter, én nodig! Netwerk Direct Duidelijk richt zich op begrijpelijke communicatie bij de overheid. Meld je aan!
Overzicht externe community’s
Deelnemen in communities van gebruikers, bedrijven of specifieke belangengroepen levert veel op. Door actief mee te doen krijg je een dieper inzicht in behoeftes en de context van problematiek rond dienstverlening.
Rotterdammer Centraal
Rotterdammer Centraal is een community voor Rotterdamse professionals die de dienstverlening voor Rotterdammers willen verbeteren. In de community delen we ervaringen, leren en helpen we elkaar, en ontmoeten we de Rotterdammer.