Wat je moet weten als je deelneemt aan een bijeen­komst van Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community van en voor mensen. Allemaal werken we aan betere dienstverlening en communicatie bij de overheid. We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom en op z’n gemak voelt bij bijeenkomsten van Gebruiker Centraal. Daarom hebben we een paar aandachtspunten op een rijtje gezet.

Waarschijnlijk zijn ze vanzelfsprekend voor je, maar het is fijn dat iedereen ze altijd kan nalezen. Op deze pagina lees je wat je moet weten als je deelneemt aan een online (community)bijeenkomst of een webinar. Je leest hier ook wat je moet weten als je deelneemt aan een bijeenkomst op locatie.

Als je meedoet aan een online bijeenkomst of webinar

Belangrijk om te weten:

We willen niet dat je een bijeenkomst opneemt

Dat heeft vooral te maken met de privacy van andere deelnemers. Natuurlijk zorgen we na een bijeenkomst zoveel mogelijk voor handig naslagwerk. Zoals een uitgeschreven samenvatting of sheets van een presentatie. Van een webinar maken we bijna altijd een opname. Deze publiceren we dan op onze website.

Gebruik de chatfunctie voor inhoud en met respect

Het is handig om via de chat te reageren op een presentatie en elkaar. En om vragen te stellen. Doe dat dus vooral! Kwetsende, provocerende en op de persoon gerichte berichten zijn absoluut niet oké.

Laat de commerciële promotie achterwege

Onze online bijeenkomsten en webinars zijn voor iedereen toegankelijk. Ook als je zelfstandig ondernemer bent of voor een commerciële organisatie werkt. Maar ga niet tijdens of na een bijeenkomst je bedrijf, dienst of product promoten bij andere deelnemers. Netwerken en napraten over de inhoud is veel interessanter!

Als je deelneemt aan een bijeenkomst op locatie

Belangrijk om te weten:

Zolang je je niet afmeldt, gaan we uit van je komst

Voor een bijeenkomst regelen we een locatie, eten en drinken. Dit berekenen we op basis van hoeveel mensen komen. Kun je er toch niet bij zijn? Meld je dan bij ons af. Die plek geven we dan namelijk aan iemand anders die er graag bij had willen zijn.

We leggen beelden vast van een bijeenkomst

Meestal zijn dit foto’s, maar soms maken we ook een sfeerverslag op video. Dit publiceren we op onze website. Als je bij een bijeenkomst op locatie bent, gaan we ervan uit dat je dit oké vindt. Wil je liever niet op of in beeld komen? Laat het ons op tijd weten, het liefst vóór de bijeenkomst begint.

Respecteer iemands ruimte en persoonlijkheid

Een bijeenkomst is een mooi moment om te netwerken. Maak daar dus gebruik van. Hou alleen wel rekening met iemands ruimte (letterlijk) en persoonlijkheid. Voor kwetsend, opdringerig en grensoverschrijdend gedrag is er bij Gebruiker Centraal geen plek.

Laat de commerciële promotie achterwege

Onze bijeenkomsten op locatie zijn voor iedereen toegankelijk. Ook als je zelfstandig ondernemer bent of voor een commerciële organisatie werkt. Deel dus gerust je visitekaartje uit, maar laat je bedrijfsfolder, productgids of dienstenflyer lekker thuis.

Heb je een vraag of opmerking over deze aandachtspunten? Dan horen we het graag! Stuur een mail naar info@gebruikercentraal.nl, dan reageren we zo snel mogelijk.