Community CX

Hoe ervaren klanten jouw organisatie? Om die vraagt draait Customer Experience (CX), ook wel klantbeleving. Bij CX stel je de klantreis van de gebruiker centraal. Alle onderliggende kaders, processen en systemen zijn zo ingericht dat ze de ideale klantreis mogelijk maken. Je streeft ernaar dat iedereen denkt en handelt vanuit het perspectief van de klant. Of de klant nu een gebruiker, inwoner of ondernemer is.

Hoe verander je naar een klantgedreven organisatie? Bij het ontwikkelen van een effectieve CX-strategie kijk je naar elk aspect van de klantreis. Van hoe tevreden mensen over jouw diensten zijn, tot de manier waarop medewerkers met klanten omgaan. Met een goede klantbeleving bouw je aan een sterk merk en betrokken klanten. Of dat nu de inwoner, ondernemer of iemand anders is.

Leden van Community CX werken samen aan het managen van klantbeleving en het veranderen naar een meer klantgedreven organisatie. Samen helpen we elkaar CX in je organisatie te laten leven en een belangrijk onderdeel van de organisatiestrategie te maken. 

Meld je meteen aan voor Community CX

Waarom Community CX?

Steeds meer organisaties zijn aan de slag met de klantbeleving. We lopen daarin tegen vergelijkbare uitdagingen aan. Die uitdagingen het hoofd bieden kan moeilijk zijn. In Community CX komen CX-professionals van de overheid en daarbuiten samen om te netwerken, kennis uit te wisselen, elkaar te inspireren en goede voorbeelden te delen.

Wat we doen in de community

We organiseren structureel online en offline bijeenkomsten over CX-thema's, samen met organisaties. Onderwerpen worden aangedragen door leden. Iedereen mag deelnemen aan de bijeenkomsten. Daarnaast ontwikkelen we hulpmiddelen, zoals podcasts, scans, meetinstrumenten en kaartensets. Buiten de bijeenkomsten om kunnen communityleden verder met elkaar in gesprek op ons samenwerkingsplatform.

Voor wie is deze community?

Deze community is voor mensen binnen overheidsorganisaties die al ervaring hebben, net bezig zijn of graag willen beginnen met CX. Of je nu CX-expert bent of beginner, je bent van harte welkom. Ook als je werkt aan CX buiten de overheid ben je van harte welkom om lid te worden, maar commerciële doeleinden stellen we niet op prijs. De community draait om de inhoud en leren van elkaar.

Agenda

Wat lidmaatschap je biedt

Lidmaatschap van een community heeft meerdere voordelen. Zo krijg je automatisch een mail wanneer we iets organiseren, zoals een bijeenkomst (lees ook onze gedragsregels voor bijeenkomsten). Je bent dus altijd als eerste op de hoogte. 

Daarnaast krijg je toegang tot Pleio, waar je andere leden kunt vinden tussen bijeenkomsten door. Zo kun je contact zoeken met andere professionals die aan dezelfde of andere thema’s werken. Ook komen daar de presentaties te staan van bijeenkomsten. 

Verder krijg je persoonlijke aandacht van de communitymanager. Die zet zich actief in om leden te verbinden op thema’s waarop ze elkaar kunnen helpen. De informatie uit je aanmelding helpt hierbij. 

Lezen Alle artikelen onder 'Community CX'

Hoe maak je impact met onderzoek?

De Overheidsbrede Onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening en de community’s van Gebruiker Centraal organiseerden samen het evenement Hoe maak je impact met onderzoek?, voor alle onderzoekers in overheidsland. Wat zijn de belangrijkste lessen? En hoe kan ook jij impact maken met onderzoek in je eigen organisatie?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

Ontdek hoe klant­gericht jouw organisatie is met het Over­heids­breed Meethuis voor dienst­verlening

Steeds meer overheidsorganisaties verbeteren hun overheidsdienstverlening door de stem van de klant centraal te zetten. Of die klant nu de inwoner, ondernemer of iemand anders is. Maar om écht te weten hoe klantgericht jouw organisatie is, wil je niet alleen leren van de klant zelf, maar ook van andere organisaties. Daar wordt het Meethuis voor ontwikkeld.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Werken als CX-professional voor de over­heid

Customer Experience (CX), of ook wel klantbeleving, neemt een vlucht bij de overheid. Ook onze Community CX bestaat inmiddels uit 100en leden en groeit hard verder. Het gedachtegoed van CX wordt steeds breder uitgedragen. Dat is belangrijk om een meer gebruikersgerichte overheid te creëren. Maar we zijn er nog niet.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Meer weten over deze community?

Aanmelden Community CX

Velden met een sterretje ("*") zijn verplicht.

Naam* Verplicht

Aanvullende vragen

De volgende vragen zijn niet verplicht, maar helpen ons om een beter beeld te krijgen van jou als professional en hoe we jouw wensen en behoeften mee kunnen nemen in de activiteiten van de community.
We gebruiken je gegevens alleen waarvoor je ze aan ons hebt doorgegeven. Zie ook onze privacyverklaring (opent in een nieuw venster). Als je op de knop hieronder drukt, dan ga je daarmee akkoord.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.