Community Online Formulieren

Veel processen van de overheid lopen via online formulieren. Gebruiker Centraal wil professionals die aan online formulieren werken verbinden en een platform bieden om kennis, tips en goede voorbeelden uit te wisselen. Zo tillen we samen de digitale dienstverlening naar een hoger niveau.

Houd jij je bezig met online formulieren? Word dan lid van Community Online Formulieren. In de community ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren. Want formulieren zijn er te over in de overheid. Hoe maken we die zo goed mogelijk?

Leden van Community Online Formulieren werken samen aan het optimaliseren van (online) formulieren in hun eigen organisatie. Samen helpen we elkaar formulieren inclusief en toegankelijk te maken, en daarmee je dienstverlening te verbeteren.

Meld je meteen aan voor Community Online Formulieren

Waarom Community Online Formulieren?

Veel processen van de overheid lopen via online formulieren. In de community komen professionals samen die aan online formulieren werken. We verbinden leden en bieden een platform om kennis, tips en goede voorbeelden uit te wisselen. Zo tillen we samen de digitale dienstverlening naar een hoger niveau.

Wat we doen in de community

We organiseren structureel online en offline bijeenkomsten over specifieke thema's, samen met organisaties. Bijvoorbeeld rondom UX, ontwerp, organisatie en gebruiksgemak. Onderwerpen worden aangedragen door leden. Iedereen mag deelnemen aan de bijeenkomsten. Leden wisselen daarnaast kennis uit, bespreken uitdagingen en vieren successen. Buiten de bijeenkomsten om kunnen communityleden verder met elkaar in gesprek op ons samenwerkingsplatform.

Voor wie is deze community?

De Community Online Formulieren is bedoeld voor professionals die bezig zijn met ontwerp, de realisatie en het beheer van online formulieren voor de overheid. Iedereen die zich bij een overheidsinstelling bezighoudt met online formulieren, kan deelnemen. Commerciële doeleinden stellen we niet op prijs. De community draait om de inhoud en leren van elkaar.

Agenda

Wat lidmaatschap je biedt

Lidmaatschap van een community heeft meerdere voordelen. Zo krijg je automatisch een mail wanneer we iets organiseren, zoals een bijeenkomst (lees ook onze gedragsregels voor bijeenkomsten). Je bent dus altijd als eerste op de hoogte. 

Daarnaast krijg je toegang tot Pleio, waar je andere leden kunt vinden tussen bijeenkomsten door. Zo kun je contact zoeken met andere professionals die aan dezelfde of andere thema’s werken. Ook komen daar de presentaties te staan van bijeenkomsten. 

Verder krijg je persoonlijke aandacht van de communitymanager. Die zet zich actief in om leden te verbinden op thema’s waarop ze elkaar kunnen helpen. De informatie uit je aanmelding helpt hierbij. 

Lezen Alle artikelen onder 'Community Online Formulieren'

Hoe maak je impact met onderzoek?

De Overheidsbrede Onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening en de community’s van Gebruiker Centraal organiseerden samen het evenement Hoe maak je impact met onderzoek?, voor alle onderzoekers in overheidsland. Wat zijn de belangrijkste lessen? En hoe kan ook jij impact maken met onderzoek in je eigen organisatie?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

‘Alles wat we doen, doen we op basis van de behoeften van de leden’ 

Omdat een inclusieve dienstverlening een veelomvattend thema is, heeft Gebruiker Centraal community’s opgericht voor specifieke onderwerpen. Ben Staal, coördinator team Community’s, en Victor Zuydweg, initiatiefnemer van Gebruiker Centraal, vertellen er meer over. 

Hoe proactieve dienst­verlening het contact tussen over­heid en burgers transformeert

Overzichtelijke, toegankelijke en laagdrempelige dienstverlening. Dat is de ambitie van het programma Proactieve Dienstverlening dat het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (BZK) heeft opgezet. Programmamanager Eefje Steenvoorden vertelt er meer over.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Meer weten over deze community?

Aanmelden Community Online Formulieren

Velden met een sterretje ("*") zijn verplicht.

Aanvullende vragen

De volgende vragen zijn niet verplicht, maar helpen ons om een beter beeld te krijgen van jou als professional en hoe we jouw wensen en behoeften mee kunnen nemen in de activiteiten van de community.
We gebruiken je gegevens alleen waarvoor je ze aan ons hebt doorgegeven. Zie ook onze privacyverklaring (opent in een nieuw venster). Als je op de knop hieronder drukt, dan ga je daarmee akkoord.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.