Community Online Formulieren

Gebruiker Centraal wil professionals die aan online formulieren werken verbinden en een platform bieden om kennis, tips en goede voorbeelden uit te wisselen. Zo tillen we samen de digitale dienstverlening naar een hoger niveau.

Houd jij je bezig met online formulieren? Word dan lid van Community Online Formulieren. Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren. Bijeenkomsten duren tussen de 1 en 2 uur. Na presentaties over een specifiek thema gaan leden in groepen aan de slag.

In de community kun je ook buiten bijeenkomsten om met vakgenoten van verschillende overheden kennis uitwisselen over het ontwerp, de bouw en de verbetering van online formulieren.

De community is een samenwerking tussen ICATT en Gebruiker Centraal. ICATT zet zich in voor begrijpelijke online dienstverlening. Formulieren zijn daar een belangrijk onderdeel in.

Meld je meteen aan voor Community Online Formulieren

Wat we doen?

We organiseren online kennissessies rondom thema’s als UX, ontwerp, organisatie en gebruiksgemak. Onderwerpen worden aangedragen door leden. Die wisselen kennis uit, bespreken uitdagingen en vieren successen. Buiten de bijeenkomsten om kunnen communityleden verder met elkaar in gesprek op ons samenwerkingsplatform.

Wat willen we met deze community bereiken?

Leden werken samen aan het verbeteren van online formulieren. Daar zijn er veel van binnen de overheid. Veel klantinteracties zijn via formulieren. Daarom is het zo belangrijk formulieren zo mensgericht en toegankelijk mogelijk te maken.

Voor wie is deze community?

De Community Online Formulieren is bedoeld voor professionals die bezig zijn met ontwerp, de realisatie en het beheer van online formulieren voor de overheid. Iedereen die zich bij een gemeente of andere overheidsinstelling bezighoudt met online formulieren, kan deelnemen.

Agenda

Lezen Alle artikelen onder 'Community Online Formulieren'

‘Alles wat we doen, doen we op basis van de behoeften van de leden’ 

Omdat een inclusieve dienstverlening een veelomvattend thema is, heeft Gebruiker Centraal community’s opgericht voor specifieke onderwerpen. Ben Staal, coördinator team Community’s, en Victor Zuydweg, initiatiefnemer van Gebruiker Centraal, vertellen er meer over. 

Hoe proactieve dienst­verlening het contact tussen over­heid en burgers transformeert

Overzichtelijke, toegankelijke en laagdrempelige dienstverlening. Dat is de ambitie van het programma Proactieve Dienstverlening dat het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (BZK) heeft opgezet. Programmamanager Eefje Steenvoorden vertelt er meer over.

Catalonië zet de gebruiker centraal met haar ‘Digital Services Guide’ 

Carme Rodríguez-Pàmias vertelt ons meer over de Digital Services Guide van Catalonië en de projecten waar Catalonië aan heeft gewerkt. Wat kunnen we van Catalonië leren?  

Meer weten over deze community?

Aanmelden Community Online Formulieren

Velden met een sterretje ("*") zijn verplicht.

Aanvullende vragen

De volgende vragen zijn niet verplicht, maar helpen ons om een beter beeld te krijgen van jou als professional en hoe we jouw wensen en behoeften mee kunnen nemen in de activiteiten van de community.
Denk bijvoorbeeld aan: onder welke afdeling, hoeveel collega’s, met wie werk je samen
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.