Agenda

Vakinhoudelijke sessies, bijeenkomsten van community’s en andere interessante events. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

Maart

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 19 maart kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Draagvlak en bewustwording

April

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 3 april kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Gebruiker Centraal conferentie 2025

Na een succesvolle editie in 2023, is het in 2025 weer hoog tijd voor de conferentie van Gebruiker Centraal! En deze keer is de conferentie extra bijzonder, want het is een meerdaags en internationaal evenement. In Amsterdam, op donderdag 10 en vrijdag 11 april. Ben jij er ook bij?

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 16 april kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Draagvlak en bewustwording

Testlab on Tour sessie 1: de test van je tekst voor­bereiden

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 1 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het voorbereiden van je test. Doe je mee?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

Mei

Online bijeen­komst Netwerk Direct Duidelijk

Neem deel aan de online Netwerk Direct Duidelijk bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Online bijeen­komst Proactieve Dienst­verlening

Op donderdag 8 mei van 10.00 tot 11.00 uur is er een online bijeenkomst van Community Proactieve Dienstverlening. In deze bijeenkomsten gaan we in op specifieke thema's van proactieve dienstverlening. Daarover gaan we in gesprek om samen proactieve dienstverlening te verrijken.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst CX

Neem deel aan de online Community CX bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Omni­channel

Neem deel aan de online Community Omnichannel bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Testlab on Tour sessie 2: de test van je tekst uitvoeren

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 2 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het uitvoeren van de test zelf. Ben je erbij?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

Online bijeen­komst Online Formulieren

Neem deel aan de online Community Online Formulieren bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Themadag Klant­reizen

Op 22 mei van 13.00 tot 17.00 uur is de Themadag Klantreizen. Tijdens de themadag werken we samen aan klantreizen. Dit doen we aan de hand van een paar specifieke thema's en doelgroepen. Zo kun jij je kennis over deze klantreisthema's verder verdiepen. Ben je er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Juni

Testlab on Tour sessie 3: de testresultaten verwerken

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 3 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het verwerken van de testresultaten. Doe je mee?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

Online bijeen­komst Proactieve Dienst­verlening

Op dinsdag 17 juni van 10.00 tot 11.00 uur is er een online bijeenkomst van Community Proactieve Dienstverlening. In deze bijeenkomsten gaan we in op specifieke thema's van proactieve dienstverlening. Daarover gaan we in gesprek om samen proactieve dienstverlening te verrijken.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

September

Online bijeen­komst CX

Neem deel aan de online Community CX bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Netwerk Direct Duidelijk

Neem deel aan de online Netwerk Direct Duidelijk bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Online bijeen­komst Proactieve Dienst­verlening

Op woensdag 3 september van 10.00 tot 11.00 uur is er een online bijeenkomst van Community Proactieve Dienstverlening. In deze bijeenkomsten gaan we in op specifieke thema's van proactieve dienstverlening. Daarover gaan we in gesprek om samen proactieve dienstverlening te verrijken.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Online Formulieren

Neem deel aan de online Community Online Formulieren bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Oktober

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Omni­channel

Neem deel aan de online Community Omnichannel bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

November

Online bijeen­komst CX

Neem deel aan de online Community CX bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Netwerk Direct Duidelijk

Neem deel aan de online Netwerk Direct Duidelijk bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Online bijeen­komst Online Formulieren

Neem deel aan de online Community Online Formulieren bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten