Agenda

Vakinhoudelijke sessies. Webinars van de Direct Duidelijk Tour. En bijeenkomsten van community’s. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

Juni

Juli

Poets je online formulier op in de formulierenwasstraat! 

Veel zaken bij de overheid regelen inwoners via online formulieren. Vaak gaan die zaken ook over belangrijke en serieuze onderwerpen. Het is daarom cruciaal dat online formulieren toegankelijk, inclusief en gebruiksvriendelijk zijn. Iedereen moet ze kunnen gebruiken. In dit evenement van Community Online Formulieren gaan we met elkaar formulieren verbeteren. Ook als je niet lid bent van de community, kun je deelnemen.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (juli 2024)

Op 8 juli is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Augustus

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (augustus 2024)

Op 22 augustus is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

September

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Training Klant­reizen (vol)

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Expeditie Innovatieve Dienst­verlening (2-daagse studie­reis)

De Expeditie Innovatieve Dienstverlening is een reis langs verschillende organisaties in Nederland. Om voorbeelden, ervaringen en lessen voor de overheid te ontdekken. Als inspiratie en input om onze eigen overheidsdienstverlening te innoveren. Zin om mee te doen?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Draagvlak en bewustwording
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (september 2024)

Op 26 september s er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Oktober

Evenement: Hoe maak je impact met onderzoek?

Onderzoek als basis voor betere overheidsdienstverlening: daarover was er een zeer geslaagd evenement op 8 februari dit jaar. Daarom organiseren de Overheidsbrede onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening, en Gebruiker Centraal een vervolg! Zien we je daar?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

November

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Webinar Meedoen met bewoners: je onderdompelen in een andere wereld

Bij elk onderzoek stuitte Toezicht Sociaal Domein op dezelfde knelpunten. Omdat ze het anders wilden doen, zijn ze overgegaan op actieonderzoek. Tijdens dit webinar vertelt Anne-Mathije Bogerd er meer over.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Onderzoeken, testen en meten

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (november 2024)

Op 21 november is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

December

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (december 2024)

Op 19 december is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen