Agenda

Vakinhoudelijke sessies, bijeenkomsten van community’s en andere interessante events. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

Oktober

Netwerk Direct Duidelijk: Brieven voor inwoners met lagere taalvaardig­heid of niet-Nederlandse taalachtergrond

Op 15 oktober 2024 is er weer de maandelijkse online bijeenkomst van Netwerk Direct Duidelijk, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Deze keer presenteren de gemeenten Den Haag en Enschede over hoe zij ervoor zorgt dat inwoners met een lagere taalvaardigheid of een niet-Nederlandse taalachtergrond brieven kunnen begrijpen. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Hoe maak je impact met onderzoek?

Onderzoek als basis voor betere overheidsdienstverlening: daarover was er een zeer geslaagd evenement op 8 februari dit jaar. Daarom organiseren de Overheidsbrede onderzoekscommunity voor informatie en dienstverlening, en Gebruiker Centraal een vervolg! Zien we je daar?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Online bijeen­komst Omni­channel: grip op digitale kanalen bij de NVWA

Leer meer over omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen bij onze maandelijkse bijeenkomst. Deze keer vertelt Piet van Gisbergen over het omnichannel-verhaal van de NVWA.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 25 oktober kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

November

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

1 online over­heid doen we samen!

De overheid wil burgers en ondernemers altijd kunnen helpen, ongeacht waar iemand aanklopt. Wat betekent dat voor online dienstverlening, hoe kunnen we online in de behoeften van mensen voorzien en 1 overheidsbeleving bieden? Hiervoor is in het ‘Ontwerptraject gezamenlijk beeld’ een eerste aanzet gedaan. Het ontwerptraject een uitwerking van de visie op overheidsbrede online dienstverlening […]

Live evenement – Mensen beter bereiken met begrijpelijke over­heids­communi­catie

Op 7 november is het zover! Dan is het live event van Netwerk Direct Duidelijk: 'Mensen beter bereiken met begrijpelijke overheidscommunicatie'. In verschillende sessies krijg jij de handvatten om meteen duidelijker te communiceren in je organisatie! Ook als je niet lid bent van Netwerk Direct Duidelijk, kun je je aanmelden!

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Testlab on Tour sessie 2: de test van je tekst uitvoeren

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 2 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het uitvoeren van de test zelf. Test jij ook mee?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

Webinar Meedoen met inwoners: je onderdompelen in een andere wereld

Bij elk onderzoek stuitte Toezicht Sociaal Domein op dezelfde knelpunten. Omdat ze het anders wilden doen, zijn ze overgegaan op actieonderzoek. Tijdens dit webinar vertelt Anne-Mathije Bogerd er meer over.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Onderzoeken, testen en meten

Kennisdag Proactieve Dienst­verlening 

Op 21 november gaan we tijdens een uitgebreid evenement met elkaar aan de slag met proactieve dienstverlening. Dat organiseren we samen met DigiCampus. Denk en doe ook mee.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Samen werken aan klant­reizen

Op 21 november organiseren we een live evenement om samen te werken op het thema Klantreizen. Voor zowel deelnemers aan onze trainingen, intervisiegroepen, trainers en coaches, als mensen die pas net begonnen zijn met klantreizen. Ben je er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Gluren bij Gemeen­te Roosendaal

Op 25 november krijgen we weer een kijkje in de dienstverlening-keuken van een organisatie. Voor de laatste Gluren van 2024 gaan we gluren bij de gemeente Roosendaal. Ben je er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

NORA versus Gebruiker Centraal: samen werken naar mens­gerichte dienst­verlening

Gebruiker Centraal en NORA organiseren op 28 november samen een bijeenkomst, bedoeld om 2 uiteinden van dienstverlening bij elkaar te brengen. Hoe slaan we een brug tussen de systeemwereld en de leefwereld? Meld je ook aan!

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

December

Testlab on Tour sessie 3: de testresultaten verwerken

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 3 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het verwerken van de testresultaten. Doe je mee?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (december 2024)

Op 19 december is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Januari 2025

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen