Agenda

Vakinhoudelijke sessies. Webinars van de Direct Duidelijk Tour. En bijeenkomsten van community’s. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

Februari

Online spel­leidertraining 29 februari

Het Optimaal Digitaal Spel is een handig instrument om je dienstverlening te verbeteren. Wil je meer weten over het spel? Meld je dan aan voor een spelleidertraining.

Maart

Aan de slag met inclusieve dienst­verlening: dienst­verlening voor iedereen! 

Op 5 maart gaan we samen met jou aan de slag met 5 kernthema's van inclusieve dienstverlening. Je krijgt de middelen om hier meteen mee aan de slag te gaan. Ben je erbij? 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Draagvlak en bewustwording
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online spel­leidertraining 12 maart

Het Optimaal Digitaal Spel is een handig instrument om je dienstverlening te verbeteren. Wil je meer weten over het spel? Meld je dan aan voor een spelleidertraining.

Webinar ‘Ont­dek de waarde van mindsets!’

Op 12 maart organiseren we samen met The Talent Institute het webinar 'Ontdek de waarde van mindsets!' Ben je erbij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: maandelijkse bijeen­komst

Iedere derde dinsdag van de maand organiseren we vanuit Netwerk Direct Duidelijk een online bijeenkomst. Hier kunnen leden ervaringen uitwisselen en kennis delen. We willen met deze activiteiten: samenwerking en contact stimuleren, netwerkmogelijkheden bieden, mogelijkheid tot intervisie bieden, en vraag-antwoord- en kennisuitwisselingsmomenten creëren. 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Communi­ceren in meerdere talen: hoe en waarom? (Direct Duidelijk Tour)

Wanneer vertaal je teksten? Hoe zorg je ervoor dat deze vertalingen goed zijn? En hoe werkt dit eigenlijk met beeldtaal? Daarover gaat deze aflevering van de Direct Duidelijk Tour.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid

Workshop ‘Gebruik mindsets om mens­gericht te ont­werpen’

Tijdens het webinar gaan ze in op de theorie, bij deze workshop ga je daadwerkelijk aan de slag met minsets. Aan de hand van een casus ga je mindsets creëren en leer je hoe je die inzet bij het ontwerp van je dienst.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Online spel­leidertraining 28 maart

Het Optimaal Digitaal Spel is een handig instrument om je dienstverlening te verbeteren. Wil je meer weten over het spel? Meld je dan aan voor een spelleidertraining.

April

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: maandelijkse bijeen­komst

Iedere derde dinsdag van de maand organiseren we vanuit Netwerk Direct Duidelijk een online bijeenkomst. Hier kunnen leden ervaringen uitwisselen en kennis delen. We willen met deze activiteiten: samenwerking en contact stimuleren, netwerkmogelijkheden bieden, mogelijkheid tot intervisie bieden, en vraag-antwoord- en kennisuitwisselingsmomenten creëren. 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (april 2024)

Op 25 april is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Inclusief denken en doen: hoe doe je dat nu écht? (Direct Duidelijk Tour)

Hoe ga je nu echt met inclusie aan de slag? Hoe zorg je voor meer diversiteit binnen je team? En hoe kun je werken aan meer inclusieve communicatie? Daarover gaat deze aflevering van de Direct Duidelijk Tour.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid

Mei

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (mei 2024)

Op 13 mei is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: maandelijkse bijeen­komst

Iedere derde dinsdag van de maand organiseren we vanuit Netwerk Direct Duidelijk een online bijeenkomst. Hier kunnen leden ervaringen uitwisselen en kennis delen. We willen met deze activiteiten: samenwerking en contact stimuleren, netwerkmogelijkheden bieden, mogelijkheid tot intervisie bieden, en vraag-antwoord- en kennisuitwisselingsmomenten creëren. 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Veranderen doe je (niet) zo (Direct Duidelijk Tour)

Een vraag waar iedere organisatie mee worstelt is: hoe krijg ik mijn collega’s mee met een verandering? In deze aflevering van de Direct Duidelijk Tour staan de theorie, én de do’s en don’ts bij verandering centraal.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (mei 2024)

Op 30 mei is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Juni

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (juni 2024)

Op 10 juni is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: maandelijkse bijeen­komst

Iedere derde dinsdag van de maand organiseren we vanuit Netwerk Direct Duidelijk een online bijeenkomst. Hier kunnen leden ervaringen uitwisselen en kennis delen. We willen met deze activiteiten: samenwerking en contact stimuleren, netwerkmogelijkheden bieden, mogelijkheid tot intervisie bieden, en vraag-antwoord- en kennisuitwisselingsmomenten creëren. 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (juni 2024)

Op 27 juni s er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Juli

Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (juli 2024)

Op 8 juli is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: maandelijkse bijeen­komst

Iedere derde dinsdag van de maand organiseren we vanuit Netwerk Direct Duidelijk een online bijeenkomst. Hier kunnen leden ervaringen uitwisselen en kennis delen. We willen met deze activiteiten: samenwerking en contact stimuleren, netwerkmogelijkheden bieden, mogelijkheid tot intervisie bieden, en vraag-antwoord- en kennisuitwisselingsmomenten creëren. 

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Augustus

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (augustus 2024)

Op 22 augustus is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

September

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Expeditie Innovatieve Dienst­verlening (2-daagse studie­reis)

De Expeditie Innovatieve Dienstverlening is een reis langs verschillende organisaties in Nederland. Om voorbeelden, ervaringen en lessen voor de overheid te ontdekken. Als inspiratie en input om onze eigen overheidsdienstverlening te innoveren. Zin om mee te doen?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Draagvlak en bewustwording
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (september 2024)

Op 26 september s er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Oktober

November

Kennissessie Community Online Formulieren

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (november 2024)

Op 21 november is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

December

Kennisdelingssessie Community Omni­channel (december 2024)

Op 19 december is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.