Agenda

Vakinhoudelijke sessies, bijeenkomsten van community’s en andere interessante events. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

November

Testlab on Tour sessie 2: de test van je tekst uitvoeren

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 2 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het uitvoeren van de test zelf. Test jij ook mee?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

Webinar Meedoen met inwoners: je onderdompelen in een andere wereld

Bij elk onderzoek stuitte Toezicht Sociaal Domein op dezelfde knelpunten. Omdat ze het anders wilden doen, zijn ze overgegaan op actieonderzoek. Tijdens dit webinar vertelt Anne-Mathije Bogerd er meer over.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Onderzoeken, testen en meten

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 19 november kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Kennisdag Proactieve Dienst­verlening 

Op 21 november gaan we tijdens een uitgebreid evenement met elkaar aan de slag met proactieve dienstverlening. Dat organiseren we samen met DigiCampus. Denk en doe ook mee.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Samen werken aan klant­reizen

Op 21 november organiseren we een live evenement om samen te werken op het thema Klantreizen. Voor zowel deelnemers aan onze trainingen, intervisiegroepen, trainers en coaches, als mensen die pas net begonnen zijn met klantreizen. Ben je er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Webinar: Zelf aan de slag met beeldbrieven

Een beeldbrief bestaat uit korte tekst en ondersteunend beeld. Dit brengt de boodschap duidelijk over aan een lezer. Het is een succesvol communicatiemiddel, áls je het op de juiste manier inzet. In dit webinar leer je hoe je zelf aan de slag gaat met beeldbrieven. En delen we inzichten uit ons onderzoek naar beeldbrieven voor de gemeente Dordrecht. Ben jij er ook bij?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

Gluren bij Gemeen­te Roosendaal

Op 25 november krijgen we weer een kijkje in de dienstverlening-keuken van een organisatie. Voor de laatste Gluren van 2024 gaan we gluren bij de gemeente Roosendaal. Ben je er ook bij?

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

NORA versus Gebruiker Centraal: samen werken naar mens­gerichte dienst­verlening

Gebruiker Centraal en NORA organiseren op 28 november samen een bijeenkomst, bedoeld om 2 uiteinden van dienstverlening bij elkaar te brengen. Hoe slaan we een brug tussen de systeemwereld en de leefwereld? Meld je ook aan!

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

December

Online spel­leidertraining Optimaal Digitaal

Ken jij het Optimaal Digitaal spel al? Met het spel verbeter je spelenderwijs je dienstverlening. Op 10 december kun je een training volgen hoe je het spel leidt.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Community Omni­channel – een voor­uitblik op 2025

Op 12 december is er weer een kennisdelingssessie van de Community Omnichannel. Tijdens de kennisdelingssessies behandelen we specifieke omnichannel-gerelateerde vraagstukken en onderwerpen. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Testlab on Tour sessie 3: de testresultaten verwerken

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 3 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het verwerken van de testresultaten. Doe je mee?

Meer over

  • Onderzoeken, testen en meten

Bijeen­komst Community Online Formulieren: voor­uitblik op 2025

Tijdens de (2-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren.

Meer over

  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Netwerk Direct Duidelijk: een voor­uitblik op 2025

Op dinsdag 17 december is er weer een online bijeenkomst van Netwerk Direct Duidelijk. Deze keer blikken we vooruit op het volgende jaar. Wat kun je in 2025 verwachten?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal

Januari 2025

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Maart 2025

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

April 2025

Gebruiker Centraal conferentie 2025

Na een succesvolle editie in 2023, is het in 2025 weer hoog tijd voor de conferentie van Gebruiker Centraal! En deze keer is de conferentie extra bijzonder, want het is een meerdaags en internationaal evenement. In Amsterdam, op donderdag 10 en vrijdag 11 april. Ben jij er ook bij?

September 2025

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Oktober 2025

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen