Aan de slag met klantreizen
Organisaties zijn in verschillende fases van het werken met klantreizen. Voor sommigen is de materie nog erg nieuw en anderen hebben er al meer ervaring mee. Daarom hebben we verschillende middelen ontwikkeld om je te ondersteunen.
E-learning Klantreizen
Klantreizen wordt een steeds bekender begrip bij de overheid. Klantreizen helpen om als organisatie klantgerichter te werken. Maar wat is het precies, wat kun je ermee en hoe kan jouw overheidsorganisatie er gebruik van maken? In deze e-learning leer jij in ongeveer 30 minuten alles wat je moet weten over klantreizen. Doe ook mee!
De e-learning is voor alle medewerkers in overheidsorganisaties, of je nu klantcontactmedewerker, IT-specialist, medewerker HR, beleidsmaker of bijvoorbeeld leidinggevende bent. Je leert de basis over klantreizen. Wil je er daarna verder mee aan de slag? Schrijf je dan in voor onze Training Klantreizen via de klantreizen-pagina.
Training Klantreizen
We bieden de Training Klantreizen aan. Daarmee word jij opgeleid om zelf met een klantreis aan de slag te gaan in jouw organisatie. Maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen. Met deze training leer jij wat een klantreis is, hoe je een klantreis in kaart brengt en wat jij vanuit jouw rol met dit instrument kan. De training geeft je handvatten om in de praktijk nog meer vanuit klantperspectief te denken en te gaan werken. Deze training is niet voor klantreisexperts. Meld je ook aan voor een training.
Ben je al klantreisexpert? Neem deel aan de intervisiegroepen
In onze missie om klantgedreven werken en denken in alle overheidsorganisaties te realiseren, kunnen de huidige klantreisexperts ook een mooie rol vervullen. We kregen van klantreiscollega’s mee dat ze behoefte hebben te leren van hun vakgenoten in andere organisaties. Zo is het idee van een intervisiegroep ontstaan. Daar kun jij ook aan meedoen! Het doel van deze intervisiegroepen is van elkaar te leren en elkaar te helpen de overheidsorganisaties verder te brengen in werken vanuit klantperspectief en met klantreizen. De komende intervisiegroepen zitten vol. Wanneer er nieuwe intervisiegroepen opgezet worden, zetten we die op deze pagina.
Managementverhaal
Je gelooft in de kracht van klantreizen. Als geen ander begrijp je dat ze een schat aan informatie opleveren om de dienstverlening te verbeteren. Maar hoe krijg je de organisatie mee? Hoe creëer je draagvlak onder het management? Kortom, hoe zorg je dat je daadwerkelijk aan de slag kunt?
Het is een uitdaging waar je niet alleen voor staat. Gebruiker Centraal helpt je met een overtuigend verhaal richting je managers. Het ‘managementverhaal’ is ontwikkeld op basis van de ervaringen binnen onze organisaties en een aanvullende toetsingsronde bij managers en bestuurders van landelijke en lokale overheidsorganisaties.