Aan de slag met klant­reizen 

Organisaties zijn in verschillende fases van het werken met klantreizen. Voor sommigen is de materie nog erg nieuw en anderen hebben er al meer ervaring mee. Daarom hebben we verschillende middelen ontwikkeld om je te ondersteunen.  

E-learning Klantreizen

Klantreizen wordt een steeds bekender begrip bij de overheid. Klantreizen helpen om als organisatie klantgerichter te werken. Maar wat is het precies, wat kun je ermee en hoe kan jouw overheidsorganisatie er gebruik van maken? In deze e-learning leer jij in ongeveer 30 minuten alles wat je moet weten over klantreizen. Doe ook mee! 

De e-learning is voor alle medewerkers in overheidsorganisaties, of je nu klantcontactmedewerker, IT-specialist, medewerker HR, beleidsmaker of bijvoorbeeld leidinggevende bent. Je leert de basis over klantreizen. Wil je er daarna verder mee aan de slag? Schrijf je dan in voor onze Training Klantreizen via de klantreizen-pagina.

Training Klantreizen

We bieden de Training Klantreizen aan. Daarmee word jij opgeleid om zelf met een klantreis aan de slag te gaan in jouw organisatie. Maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen. Met deze training leer jij wat een klantreis is, hoe je een klantreis in kaart brengt en wat jij vanuit jouw rol met dit instrument kan. De training geeft je handvatten om in de praktijk nog meer vanuit klantperspectief te denken en te gaan werken. Deze training is niet voor klantreisexperts. Meld je ook aan voor een training.

Werk je al met klantreizen? Word lid van onze expertgroep!

Je bent al aan de slag met klantreizen en wilt je expertise verder ontwikkelen. In de expertgroep Klantreizen vergroot je je kennis en kun je ideeën en ervaringen delen met vakgenoten. Sluit je aan bij de groep en til samen met andere experts klantreizen naar een (nog) hoger niveau in jouw organisatie en andere organisaties! 

Word coach of trainer!

Wij zoeken klantreiscoaches en -trainers die ons helpen meer overheidsprofessionals wegwijs te maken in klantreizen. Als trainer train je de deelnemers tijdens de Training Klantreizen. Je leert hen de basis van klantreizen en maakt ze wegwijs in de theorie.

Deelnemers van deze training gaan na afloop zelf aan de slag. Als coach help je hen met het echte werk. We koppelen je aan 1 of 2 deelnemers van de klantreistraining. Jij wordt hun coach bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. 

Managementverhaal

Je gelooft in de kracht van klantreizen. Als geen ander begrijp je dat ze een schat aan informatie opleveren om de dienstverlening te verbeteren. Maar hoe krijg je de organisatie mee? Hoe creëer je draagvlak onder het management? Kortom, hoe zorg je dat je daadwerkelijk aan de slag kunt? 

Het is een uitdaging waar je niet alleen voor staat. Gebruiker Centraal helpt je met een overtuigend verhaal richting je managers. Het ‘managementverhaal’ is ontwikkeld op basis van de ervaringen binnen onze organisaties en een aanvullende toetsingsronde bij managers en bestuurders van landelijke en lokale overheidsorganisaties.