Agenda

Vakinhoudelijke sessies, bijeenkomsten van community’s en andere interessante events. Je vindt het allemaal in de agenda. Zit er iets interessants voor je tussen? Meld je dan vooral aan!

Oktober

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Omni­channel – MijnServices van VNG

Neem deel aan de online Community Omnichannel bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Testlab on Tour sessie 1 (van 2): uitleg stappenplan ‘Test je tekst’

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 1 en 2 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het voorbereiden van je test. En we blikken vooruit op de test die je zelf gaat uitvoeren. Doe je mee?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

CX live bijeen­komst: klant­gerichte cultuur & klant­gericht leiderschap

Op 16 oktober van 13.30 tot 17.30 uur is de volgende live bijeenkomst van Community CX. We gaan aan de slag met cultuur en leiderschap. Hoe zorg je ervoor dat de hele organisatie gaat denken en doen vanuit de inwoner of ondernemer? Welke rol moeten leiders pakken? En: op 16 oktober maken we de winnaar van de Gebruiker Centraal Cultuur Challenge bekend.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Gebruikersonderzoek doen: ook jij kan dit! (Direct Duidelijk Tour)

Kunnen nieuwe technologieën ons helpen om altijd toegankelijk te schrijven? Welke initiatieven zijn er al? Van welke goede voorbeelden kunnen we leren? En hoe kunnen we samenwerken? Deze vragen staan centraal tijdens het webinar.

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

November

Online bijeen­komst CX

Neem deel aan de online Community CX bijeenkomst. We behandelen specifieke vraagstukken en onderwerpen uit de community.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Train-de-trainer serious game Superco

Tijdens een train-de-trainer-middag op vrijdag 7 november krijg je de kans om Superco zelf te spelen, en te leren hoe je een spelsessie met nabespreking begeleidt.

Meer over

  • Draagvlak en bewustwording
  • Inclusie en digitale toegankelijkheid
  • Mensgericht denken en ontwerpen

Online bijeen­komst Online formulieren ont­werpen met een UX-aanpak

Op donderdag 13 november is er weer een online bijeenkomst van Community Online Formulieren. Tijdens de online bijeenkomsten behandelen we specifieke gerelateerde vraagstukken en onderwerpen uit de community. Zo wisselen we kennis en ervaringen met elkaar uit. Deze keer gaat het over online formulieren ontwerpen met een UX-aanpak

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen
  • Onderzoeken, testen en meten

Testlab on Tour sessie 2 (van 2): uitleg stappenplan ‘Test je tekst’

We denken vaak dat onze teksten duidelijk zijn. Maar we vragen vaak niet aan gebruikers of dat ook zo is. Wil je weten of je boodschap echt begrijpelijk is? Test dan je tekst met de lezer. In deze online sessie gaan we aan de slag met stap 1 en 2 van het stappenplan ‘Test je tekst’: het voorbereiden van je test. En we blikken vooruit op de test die je zelf gaat uitvoeren. Doe je mee?

Meer over

  • Begrijpelijke tekst en beeldtaal
  • Onderzoeken, testen en meten

Online bijeen­komst: denk mee over de community’s van Gebruiker Centraal

2025 was opnieuw een interactief jaar voor de community's van Gebruiker Centraal. We willen op 17 november met alle leden vooruitblikken op het programma van 2026. Dit programma willen we samen bepalen. Wat zijn de grootste uitdagingen? Welke thema’s moeten we zeker behandelen? We willen de diepte in gaan rondom specifieke vraagstukken die uit behoeftepeilingen zijn gekomen. Uiteraard is er ook tijd om ervaringen met elkaar uit te wisselen.

December

Januari 2026

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Maart 2026

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

September 2026

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen

Oktober 2026

Training Klant­reizen

Wil je aan de slag met klantreizen in jouw organisatie? Maar kun je wel wat hulp en kennis gebruiken? Meld je aan voor de Training Klantreizen en maak gebruik van een coach om je eerste eigen klantreizen samen op te tekenen.

Meer over

  • Mensgericht denken en ontwerpen