• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Gebruiker Centraal, naar de homepage
  • Home
  • Evenementen
  • Blog
  • Webinar terugkijken?
  • Podcast
  • Instrumenten
    • Ontwerpprincipes
    • Manifest
    • Direct Duidelijk Tour
    • Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid
    • Design Thinking
    • NL Design System
    • Kennisbank Beeldtaal
    • Kenniscommunity Inclusieve dienstverlening
    • LiNT Leesbaarheidsinstument Nederlandse Teksten
    • Optimaal Digitaal
    • Schrijfwijzer
    • Toolkit Inclusie
    • Toetsingskader Inclusie
    • Volwassenheidsscan
  • Conferenties
    • Conferentie De Menselijke Maat – 2021
    • Conferentie Design thinking bij de overheid – 2020
    • International Design in government conference – 2019
    • Terugblik Gebruiker Centraal Festival – 2018
    • Maak Het Bruikbaar Festival – 2015, 2016, 2017
  • Over ons
    • Contact
    • Nieuwsbrief
    • Actieteam
    • Ambassadeurs
    • Werkwijze Gebruiker Centraal
    • Direct Duidelijk
    • Rotterdammer Centraal
    • Promotie materiaal
Home Kenniscommunity Direct Duidelijk

Kenniscommunity Direct Duidelijk

  • Deel op Twitter
  • Deel op Facebook
  • Deel op LinkedIn

Meld je aan voor de (online) kenniscommunity Direct Duidelijk en spar met vakgenoten over lastige vraagstukken, laat je inspireren door goede praktijkvoorbeelden en deel jouw kennis op dit thema.

Duidelijke (overheids)communicatie is voor iedereen beter, én nodig! Ongeveer 60% van de Nederlanders begrijpt overheidscommunicatie namelijk niet of niet meteen. Van inwoners, burgers en ondernemers tot je eigen collega’s. Met de kenniscommunity Direct Duidelijk willen we bijdragen aan duidelijke (overheids)communicatie. Hieronder lees je meer over deze community en hoe je je hiervoor aanmeldt.

Voor wie is de community?

Deze community is voor iedereen die met (overheids)communicatie bezig is. Ben je al bezig met duidelijke taal binnen je organisatie? Of begin je net? Dan hopen we je te zien bij de startbijeenkomst van deze community op 12 mei.

Het doel van deze kenniscommunity is om:

  • kennis te delen en te ontwikkelen op dit thema;
  • ervaringen uit te wisselen;
  • elkaar te inspireren;
  • te netwerken;
  • en je kunt ook je eigen vraagstukken bespreken in de community.

Heb je in je werk geen direct contact met inwoners? Ook dan kun je je aanmelden! Duidelijke overheidstaal gaat namelijk ook over houding en gedrag binnen een organisatie. En daar speelt elke collega een rol in. Deze community is sowieso van toegevoegde waarde voor:

  • ambassadeurs heldere overheidscommunicatie;
  • communicatieadviseurs;
  • (web)redacteuren;
  • beleidsmedewerkers;
  • juristen;
  • medewerkers klant contact centra (KCC).

Wat is de community Direct Duidelijk?

Vanaf 12 mei 2022 komen we elke 2 maanden bij elkaar om kennis uit te wisselen, elkaar te inspireren. Om samen vragen op te lossen en (meteen) aan de slag te gaan. Ook zijn er gastprekers. Tijdens elke sessie staat er een onderwerp of thema centraal. Aan het eind van de sessie heb je handvatten en tips gekregen waarmee je dag erna direct aan de slag kunt.

Meld je aan voor de community en we nodigen je uit voor alle sessies. We maken binnenkort de data en het programma bekend.

Door samen te werken en kennis te delen komen we verder!

Nodig vooral collega’s of mensen uit je netwerk uit voor deze community! Zodat we samenwerken aan begrijpelijke en duidelijke communicatie en (digitale) dienstverlening voor iedereen.

De kenniscommunity is een initiatief van Gebruiker Centraal en Huh? Wat bedoelt u?.

Aanmelden kenniscommunity Direct Duidelijk

Ben je binnen jouw overheidsorganisatie bezig met duidelijke communicatie? Wat doe je op dat gebied? Hoe gaat dat nu? Wat gaat goed? Loop je ergens tegenaan?
Noem een bedrijf, persoon of organisatie waar jij echt enthousiast over bent. Kan je omschrijven wat je er zo goed aan vindt, en wat je inspireert?
Als meer eenvoud bij de overheid wordt georganiseerd, bijvoorbeeld door jouw inspiratievoorbeeld uit vraag 2. Wat zou er dan allemaal veranderen? Wat zou er beter gaan? Wat wordt afgeschaft?
Waarom is de nieuwe werkelijkheid (uit antwoord 3) niet binnen een paar maanden gerealiseerd?

Footer

Over Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die bezig zijn met de online dienstverlening van de overheid.

Meer over Gebruiker Centraal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte


bekijk de privacyverklaring

  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap