Direct Duidelijk en Gebruiker Centraal samen verder
Vanaf 1 januari 2022 gaan Direct Duidelijk en Gebruiker Centraal samen verder. Dat is goed nieuws, want op deze manier kunnen we nog meer mooie dingen bereiken.
Waarom gaan we samen verder?
Direct Duidelijk en Gebruiker Centraal hebben een grote overlap in doelen, activiteiten en doelgroepen. Allebei helpen we overheidsinstanties om hun dienstverlening te verbeteren. Voor de Direct Duidelijk Tour werken we daarom al samen. We vinden het belangrijk dat iedereen gebruik kan maken van de dienstverlening van de overheid. Dienstverlening waarbij de mens centraal staat. Duidelijke (overheids)communicatie is daar een belangrijk onderdeel van.
Aantink Yeh (beleidsmedewerker bij het ministerie van BZK voor Direct Duidelijk):
Wat verandert er vanaf 1 januari?
- De Direct Duidelijk Brigade wordt samengevoegd met Gebruiker Centraal.
- Alles wat nu op de website van Direct Duidelijk te vinden is, verhuist naar de website van Gebruiker Centraal. Zo staan vanaf 1 januari alle instrumenten van Direct Duidelijk bij de instrumenten van Gebruiker Centraal. Voorbeelden hiervan zijn de Schrijfwijzer,
de toolkit ABC-beleidshulp voor inzet van taalambassadeurs en de Handleiding voor gebruikerstesten. - In onze evenementenkalender vind je ook evenementen van Direct Duidelijk.
Wat blijft hetzelfde?
- Geplande evenementen en workshops gaan gewoon door; van Gebruiker Centraal én Direct Duidelijk.
- De Direct Duidelijk-deal blijft bestaan.
- Heb je vóór 1 september 2021 Direct Duidelijk Doen aangevraagd? Dan kun je gebruik blijven maken van de hulpmiddelen.
- We blijven beschikbaar voor Direct Duidelijk advies en workshops op maat.
Mooie plannen voor 2022
We gaan vanuit deze samenwerking veel mooie dingen ondernemen:
- Er komt weer een nieuw seizoen met 10 afleveringen van de Direct Duidelijk Tour.
- We organiseren een conferentie over beeldcommunicatie.
- We ontwikkelen samen een training op inclusieve dienstverlening.
- We bekijken of we de ervaringen met het Direct Duidelijk Testpanel breder kunnen inzetten voor testen met gebruikers voor inclusieve dienstverlening.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief van Gebruiker Centraal.
Heb je nog vragen?
Neem dan contact met ons op via info@gebruikercentraal.nl.