Community Online Formulieren
Houd jij je bezig met online formulieren? Dan nodigen wij je graag uit voor de community rondom dit onderwerp. Tijdens de (3-maandelijkse) online bijeenkomsten van de Community Online Formulieren ga je met andere professionals aan de slag om de online formulieren in je organisatie te verbeteren. In de community kun je met vakgenoten van verschillende overheden kennis uitwisselen over het ontwerp, de bouw en de verbetering van online formulieren.
Meld je dan nu aan voor de community via ons aanmeldformulier op deze pagina!
Online formulieren zijn belangrijk
Online formulieren zijn gedigitaliseerde klantinteracties, een cruciale fase in de klantreis. Een belangrijk contactmoment waar de bezoeker langere tijd mee bezig is. Gebruiker Centraal wil professionals die aan online formulieren werken verbinden en een platform bieden om kennis, tips en best practices uit te wisselen. Zo tillen we samen de digitale dienstverlening naar een hoger niveau.
Kennissessies
We organiseren online kennissessies rondom thema’s als UX (user experience), ontwerp, organisatie en gebruiksgemak. De onderwerpen worden aangedragen door deelnemers uit de community. Ook buiten de bijeenkomsten om kunnen community-leden met elkaar contact opnemen om verdere ideeën uit te wisselen, en beslissingen bij elkaar te toetsen.
Tijdens de interactieve kennissessies van de Community Online Formulieren bespreken professionals met elkaar hoe ze online dienstverlening met behulp van formulieren op de beste manier vormgeven. Ze bespreken hun successen en struikelblokken om van elkaar te leren en elkaar te inspireren. Wat werkt, wat niet?
De kennissessies zijn te vinden in het evenementenoverzicht van de Gebruiker Centraal website.
Voor wie
De kennissessies zijn bedoeld voor iedereen die bezig is met ontwerp, realisatie en beheer van online formulieren voor de overheid. Iedereen die zich bij een gemeente of andere overheidsinstelling (hoe groot of klein ook) bezighoudt met digitale formulieren, kan deelnemen.
Facilitators
Maak kennis met de facilitators van de kennissessies:
Hanneke van der Horst
Bijna 30 jaar ervaring in digitale dienstverlening, als directeur van ICATT. Information Design, UX en digitale formulieren, een brede blik op ontwikkelingen in het beroepenveld. Hanneke’s overtuiging: digitale middelen kunnen het leven van mensen makkelijker en leuker maken.
Maryse van Dalen
Adviseur bij ICATT, werkzaam in het formulierenteam bij gemeente Amsterdam. Maryse is afgestudeerd in informatiekunde aan de UvA en heeft een master New Media Design op zak. Ervaring met UX, development, content strategie en beheer, allemaal aspecten van digitale dienstverlening.
Henk Versteeg
Consultant en projectmanager bij ICATT. Werkt al 10 jaar als projectmanager, onder andere voor overheidsorganisaties, en de afgelopen paar jaar als formulierenbouwer bij gemeente Amsterdam. Henk heeft een inhoudelijke kennis en een brede blik op zowel project als proces.
Roos de Groot
Tot voor kort was Roos scrummaster van het online formulierenteam bij de gemeente Amsterdam. In haar huidige rol als projectleider werkt Roos als een soort tolk-vertaler tussen gebruikers, klanten en ontwikkelaars. Dankzij haar ervaring als projectleider Digitale Transformatie en haar technische kennis verstaat ze die namelijk alle drie. Zo vindt ze de perfecte balans tussen de belangen van een organisatie en de wensen van de gebruiker.
De kennissessies van de Community Online Formulieren zijn een initiatief van Gebruiker Centraal en ICATT. menselijk digitaal.
Aanmelden Community Online Formulieren
"*" geeft vereiste velden aan