Terugblik Maak het Bruikbaar Festival 2016
Geschreven door Rene Schipper
Ondanks de regen was de opkomst groot en de sfeer goed. Bijna 300 deelnemers volgden 32 workshops. De onderwerpen van de workshops waren zeer divers en gericht op verschillende doelgroepen. In dit impressieverslag vinden jullie een greep uit de vele workshops. Van de workshops waar een presentatie werd gegeven vind je ook de handouts. Aan het eind van dit verslag vind je de resultaten van de evaluatie van MHBF2016.
Van bedenken naar besluiten – Bart van Eijck (@bartvaneijck) en Ruud Ravenhorst
Overlevingspakket voor jou als communicatieprofessional – Wiep Hamstra (@wiepstra)
Creëer concrete verbeteracties uit klantfeedback – Yvon van den Boer en Philip Oomen
Hoe ontwikkel je een gebruikersgerichte website? Case Ondernemersplein – Franklin Heijnen (@franklinheijnen) en Milla van der Have (@OP_Nederland)
De melding openbare ruimte? Die bestaat niet! – Frank Schaap (@fschaap) en Simon Besters (@simonbesters)
Top X producten digitaal: hoe pak je dat aan? – Tessa van den Berg (@vdbergtessa) en Pieter Pinxten (@PieterPinxten)
Strategie (online) dienstverlening gemeente Den Haag – Herman de Kievith
Is inclusie een illusie? – Erwin Koster (@tweetvaria)
Zorg voor bruikbare content. Niet voor toegankelijke pdf’s – Iacobien Riezebosch (@iacobien) en Saskia Schrijver (@saskiaschrijver)
Web analytics: waar te beginnen – Marel van Bemmel
Bruikbare online dienstverlening – Larissa Zegveld (@LarissaZegveld)
Informatie op Maat, hoe sluit je als overheid aan bij alle Nederlanders. De informatie-op-maat-aanpak bij Rijksoverheid.nl. – Margot Lagendijk (@mlagendijk) en Nicolet Schrama
Discussie over de toekomst eOverheid – Willem Pieterson (@wpieterson)
oBieb: Hoe gaan we het delen van ontwerp en software verbeteren? – Victor Zuydweg (@vzuydweg)
Maatgerichte dienstverlening voor burgers en klanten – Sebastiaan Verheij en Ron Apontoweil
Klantreis en de reis naar 1 overheid – Rob Kerstens en Jaqueline Nieland
Persoonlijke service met behulp van klantreizen – Mieke Bergkamp en Lilian Planellas Juda
Verleiden naar het digitale kanaal – Sanne van der Zanden (@sannevderzanden)
Zorg dat het landt, want de mens staat zó weer niet centraal – Robert Jan Verkade en Willemijn Bins
Afsluiting door Kees Moens (@keesmoens), Chapter Lead User Experience bij ING
Uitkomsten uit evaluatie
We hebben bijna 100 reacties gehad op onze evaluatieformulier waarvoor we iedereen van harte danken!
Meer dan 70% heeft het evenement met een 8 of hoger gewaardeerd. De laagste waardering was een 6 (3%).
Meer dan 65% heeft een 8 of hoger gescoord bij de vraag of ze MHBF zouden aanraden bij collega’s of vrienden.
Meer dan 86% geeft aan volgende jaar weer te komen.
Meer dan 63% is bereid om daar entreegeld voor te betalen.
Een bedrag van ca. €50,- werd het meest genoemd als entreegeld.
15 mensen hebben aangegeven om een rol te willen vervullen in de organisatie van MHBF2017.
3 partijen hebben aangeven gastheer te willen zijn voor MHBF2017.
Er is geen ontkomen aan lijkt het wel! Op naar MHBF2017!