FAQ Textmetrics

  • Algemeen:
  • Is er een video beschikbaar waar ik de werking van Textmetrics kan zien?
    • Ja, deze is er. Deze video kan je zien via de volgende link. Je kan deze link ook naar collega’s sturen zodat die de werking ook kennen. https://youtu.be/xe1u4dp-KQg
  • Als ik Textmetrics wil gaan gebruiken, waar moet ik dan rekening mee houden?
    • Textmetrics werkt in alle recente browsers, technisch hoeft er nergens rekening mee gehouden te worden.
  • Ik heb een voucher gekregen en nu?
    • Als je een voucher hebt ontvangen, kan je via het formulier onderaan op deze webpagina je gegevens achterlaten: https://www.textmetrics.com/directduidelijktaaltool
    • Als dit formulier is ingevuld, krijg je automatisch een email met de inloggegevens voor het Textmetrics account.
    • Iedere voucher geeft recht op 1 account, met daarin 10 (of meer) gebruikers. Dit betekent dat een voucher eenmalig gebruikt kan worden. Deze gebruiker kan zelf mensen toevoegen aan het account door een uitnodiging te versturen.
  • Ik wil een gebruiker toevoegen aan mijn account:
    • Stap 1 – ga naar ‘mijn account’ als je bent ingelogd
    • Stap 2 – ga naar teamprojecten =>  teamleden
    • Stap 3 – klik op leden toevoegen
  • Een voucher geeft recht op maar 10 gebruikers, wij willen er meer kan dat?
    • Ja dat kan. Dit doen we altijd in overleg met Direct Duidelijk, maar het aantal gebruikers kan uitgebreid worden tot het wenselijke aantal.
  • Kunnen we Textmetrics ook in Microsoft Word gebruiken?
    • Ja, dat is mogelijk. De plugin van Textmetrics voor Word kan via de Office store in Word geïnstalleerd worden. Alle plugins zijn ook op de volgende site te vinden: https://www.textmetrics.com/textmetrics-plugins
    • Met je inloggevens kan vervolgens de plugin geïnstalleerd worden. Je krijgt dan automatisch de Direct Duidelijk functionaliteit.
  • Welke support kan ik verwachten van Textmetrics
    • In de applicatie van Textmetrics kan je, in kantooruren, een chat starten met een van de medewerkers. Deze spreken allemaal Nederlands en Engels.
  • Welke beschikbaarheid heeft de applicatie
    • Textmetrics is binnen kantooruren 99% beschikbaar.
  • Waar moeten we rekening mee houden qua beheer.
    • Nergens, de functionaliteit die door Direct Duidelijk is aangekocht heeft al woordenlijsten en dergelijke in zich. Je hoeft niets in te richten of te beheren. Indien je meer functionaliteit wil die specifiek is ingericht voor jouw organisatie kan je het beste direct contact met Textmetrics opnemen via support@textmetrics.com.
  • Ik begrijp dat Textmetrics veel meer kan dan nu is aangekocht door Direct Duidelijk?
    • Ja dat klopt, er zijn verschillende modules beschikbaar om schrijvers te ondersteunen, dat kan op het gebied van SEO, schrijfstijl, branding, Diversiteit en inclusie, recruitment en nog veel meer zijn. Ook kan Textmetrics 12 talen analyseren. Via deze link zie je wat er ongeveer mogelijk is: https://www.textmetrics.com/our-platform
  • Ik zou wel mee meer willen zien van Textmetrics dan alleen wat Direct Duidelijk heeft aangekocht, kan dat?
  • Als wij na twee jaar verder willen met Textmetrics, wat kost dat dan?
    • Prijzen zijn afhankelijk van het aantal gebruikers en de modules die je wil gebruiken. Voor een prijsopgave kan je een email sturen naar support@textmetrics.com
  • Ik wil mijn data vernietigen hoe doe ik dat?
    • Als je in Textmetrics werkt kan je een tekst die je het ingevoerd vernietigen door op de drie puntjes achter een tekst te klikken en dan op het prullenbakje/verwijder te drukken. Hiermee is de tekst voorgoed gewist.
  • Als ik mijn account wil vernietigen hoe doe ik dat?
    • Je kan een account vernietigen via mijn account.