Sluit aan bij onze community Inclusieve Dienst­verlening

We leven in een toenemend diverse samenleving. Diversiteit in onze samenleving is een gegeven, inclusie is een keuze. Juist in de publieke dienstverlening moet hier aandacht voor zijn. Dat betekent dat je als publieke organisatie inclusief móet leren werken. Maar wat houdt dat precies in?

We hebben daarom een community opgericht waar we samen met professionals in gesprek gaan over inclusieve dienstverlening. Door samen te sparren, komen we verder. We delen en genereren kennis over diversiteit en inclusie, met de focus op inclusieve dienstverlening.

Waarom meedoen? Bekijk ons promofilmpje!

Kick off en eerste meet up

Tijdens de eerste meet up op 20 januari 2022 blikken we terug op de kick-off bijeenkomst op 11 november 2021, waar o.a. Roos Beerkens (onderzoeker bij Customer Revolution en expert op het gebied van diversiteit en inclusie) en Naomi Kok Luís (communicatieadviseur bij Diversiteit in Bedrijf bij de Sociaal-Economische Raad) hun visie op inclusieve dienstverlening gaven. En we samen nadachten over het droombeeld van de inclusieve samenleving.

We gaan ook in gesprek met elkaar: waar zit het verschil in de droom en de werkelijkheid? Waar loop jij tegenaan op het gebied van diversiteit en inclusiviteit in de dagelijkse werkzaamheden? En wat heb je nodig om inclusiever te werken?

Ben je erbij?

Iets voor jou?

Werk jij bij een publieke organisatie op het gebied van diversiteit en inclusie of ben je geïnteresseerd in inclusieve dienstverlening? Heb je ideeën hoe je inclusiviteit kunt stimuleren, of heb je juist behoefte aan voorbeelden van andere organisaties? Dan is de community misschien wel iets voor jou!

Doel

Het doel van deze community is om:

  • Gezamenlijk te sparren over wat Inclusieve dienstverlening precies inhoudt
  • Kennis te delen en te ontwikkelen op dit thema
  • Ervaringen uit te wisselen

Aanmelden voor de community Inclusieve Dienstverlening

Wil je meedoen in de community Inclusieve Dienstverlening? Meld je aan en we nodigen je uit voor de meet ups en de (nog op te richten) LinkedIn-groep.

Eigen website

Op de website community Inclusieve Dienstverlening houden we je graag op de hoogte van de bijeenkomsten en delen we relevante artikelen, video’s en documenten.

Samenwerking

De community is een initiatief van Gebruiker Centraal en Customer Revolution. Boudewijn Bugter, directeur en innovatieadviseur bij Customer Revolution: “Diversiteit en inclusie zijn bij al onze opdrachtgevers belangrijke thema’s. Vanuit onze overtuiging dat een inclusieve maatschappij begint bij een mensgerichte publieke sector, is het echt gaaf om te zien hoeveel organisaties al stappen zetten op dit terrein. Maar we zien hen ook worstelen, zoeken naar de juiste aanpak. Daardoor blijft het soms een beetje hangen in goede bedoelingen en losse initiatieven. Onnodig, denken wij, als je als overheidsorganisaties de handen ineen slaat. Vanuit onze ervaring en expertise op dit gebied én vanuit het overzicht over al die initiatieven dat we vanuit onze externe rol hebben, kunnen we daar een grote bijdrage aan leveren. Vandaar dat we de handen ineenslaan met Gebruiker Centraal, wat ons betreft hét platform voor die mensgerichte dienstverlening.”