Geef je tekst een duidelijke titel
Geef met de titel duidelijk aan wat je kernboodschap is. Hou het zo kort mogelijk, maar wees wel precies. Gebruik geen vage en nietszeggende titels. Dit geldt ook voor de onderwerpregel van e-mails.
Liever niet
- Rapport over de stages
- Enquêteresultaten
- Vraagformulier
- Samen op weg naar een betere regelgeving voor de kinderbijslag
- Vraagje
- Annulering
Maar wel
- Evaluatie van de bedrijfsstages in de periode 2010-2016
- Resultaten van de enquête over de personeelstevredenheid
- Aanvraag van een tegemoetkoming in de kosten van woon-werkverkeer
- De nieuwe kinderbijslag
- Vraag over de kwaliteit van uw laatste levering
- Annulering van uw bestelling nr. 25541
Geef bij een langere tekst elk deelonderwerp een nummer (1, 1.1, 1.2, 2 …) en een herkenbare titel, zodat het verband met de kernboodschap duidelijk is.
Bijvoorbeeld:
‘1. Registratie’, ‘2. Bestelling’, ‘3. Betaling’, ‘4. Levering’, ‘5. Meer informatie’.
Begin een langere tekst met een inhoudsopgave of een korte inleiding.
