• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Gebruiker Centraal, naar de homepage
  • Home
  • Evenementen
    • Maak Het Bruikbaar Conferentie 2022
    • Conferentie De Menselijke Maat – 2021
    • Conferentie Design thinking bij de overheid – 2020
    • International Design in government conference – 2019
    • Gebruiker Centraal Festival 2018 – De presentaties
    • Maak Het Bruikbaar Festival – 2015, 2016, 2017
  • Blog
  • Webinar terugkijken?
  • Podcast
  • Hulpmiddelen
  • Community’s
  • Over ons
    • Ontwerpprincipes
    • Nieuwsbrief
    • Contact
Blogoverzicht

Blogoverzicht

De 5 meest gestelde vragen én antwoorden over het Optimaal Digitaal Spel

Het Optimaal Digitaal Spel is niet meer weg te denken als 1 van de instrumenten van Gebruiker Centraal. Inmiddels hebben honderden teams het spel gespeeld en volgden veel mensen de spelleidertraining. Maar wat is het Optimaal Digitaal Spel precies? Hoe zijn de tipkaarten ontwikkeld én nog belangrijker: wat kan je er precies mee? We vertellen je er alles over in dit artikel! 

Lees 'De 5 meest gestelde vragen én antwoorden over het Optimaal Digitaal Spel'

Categorie: Blog, Optimaal Digitaal

We zadelen mensen op met de problemen die wij als overheid creëren

We zadelen mensen op met de problemen die wij als overheid creëren. We plakken pleisters op wonden zonder de echte problemen aan te pakken en hebben een verkeerde focus. Maar hebben we als overheid niet de verantwoordelijkheid duidelijk, begrijpelijk en toegankelijk te zijn?

Lees 'We zadelen mensen op met de problemen die wij als overheid creëren'

Categorie: Blog

Training Gebruiker Centraal vindt in juni plaats!

In juni organiseren we de Training Gebruiker Centraal. Overheidsprofessionals die werken aan inclusieve dienstverlening en communicatie kunnen zich nog meer wegwijs maken in deze onderwerpen. Sanne Giesen en Natalie Moreno Robles vertellen meer!

Lees 'Training Gebruiker Centraal vindt in juni plaats!'

Categorie: Blog

Een nadere blik op de kanaalstrategie van VodafoneZiggo

Maandag 13 maart vond de maandelijkse online meetup van de Community Customer Experience (CX) plaats. In deze editie deelden Robin Hogenkamp en Koen Lindner hoe VodafoneZiggo haar kanaalstrategie heeft opgezet.

Lees 'Een nadere blik op de kanaalstrategie van VodafoneZiggo'

Categorie: Blog

Wat denk jij?

In deze blog vertelt Esmeralde Marsman je hoe je met creatief denken meer leert over het perspectief binnen jouw team op de slimme stad, en minstens zo belangrijk: wat je éigen kijk op de wereld is.

Lees 'Wat denk jij?'

Categorie: Blog

Boekpresentatie ‘Direct geleerd, duidelijk gedaan’: een terugblik

1 dag, 20 uur en 20 minuten: zolang heb je nodig om de eerste 50 afleveringen van de Direct Duidelijk Tour te kijken. Heb je niet zoveel tijd? Dan is er nu een handige samenvatting in boekvorm: Direct geleerd, duidelijk gedaan. Een welkom boek, bleek wel uit de enorme opkomst bij de boekpresentatie.

Lees 'Boekpresentatie ‘Direct geleerd, duidelijk gedaan’: een terugblik'

Categorie: Blog

Direct Duidelijk Tour: Testen, testen en nog eens testen

Digitale toegankelijkheid, inclusie, duidelijk communiceren voor iedereen, artificial intelligence… hoe ga jij hiermee om als communicatieprofessional? Communicatiegoeroe Betteke van Ruler en praktijkexpert Susanne Plomp vertellen in de Direct Duidelijk Tour over de kunst van het communicatievak.

Lees 'Direct Duidelijk Tour: Testen, testen en nog eens testen'

Categorie: Blog, Direct Duidelijk

Leden Community Omnichannel ontmoeten elkaar

Op 28 februari was de eerste Community Omnichannel activiteit van 2023: een netwerkbijeenkomst bij Gemeente Utrecht. De bijeenkomst draaide om elkaar verder leren kennen en het verkennen van belangrijke thema’s binnen en voor de community.

Lees 'Leden Community Omnichannel ontmoeten elkaar'

Categorie: Bijeenkomsten, Blog

De kunst van communicatieprofessional zijn

Digitale toegankelijkheid, inclusie, duidelijk communiceren voor iedereen, artificial intelligence… hoe ga jij hiermee om als communicatieprofessional? Communicatiegoeroe Betteke van Ruler en praktijkexpert Susanne Plomp vertellen in de Direct Duidelijk Tour over de kunst van het communicatievak.

Lees 'De kunst van communicatieprofessional zijn'

Categorie: Blog, Direct Duidelijk

Wat vinden bewoners van Rotterdam van de slimme wijk?

Hoe kunnen we als gemeente Rotterdam over slimme technologische toepassingen als sensoren en camera’s communiceren naar bewoners? Esmeralde Marsman vertelt hierover in een nieuw blogartikel.

Lees 'Wat vinden bewoners van Rotterdam van de slimme wijk?'

Categorie: Blog

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 33
  • Vorige pagina's 

Footer

Over Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een actieve community van en voor professionals. Allemaal werken we aan de dienstverlening en communicatie van de overheid.

Meer over Gebruiker Centraal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap