Het Optimaal Digitaal Spel is niet meer weg te denken als 1 van de instrumenten van Gebruiker Centraal. Inmiddels hebben honderden teams het spel gespeeld en volgden veel mensen de spelleidertraining. Maar wat is het Optimaal Digitaal Spel precies? Hoe zijn de tipkaarten ontwikkeld én nog belangrijker: wat kan je er precies mee? We vertellen je er alles over in dit artikel!
Blogoverzicht
We zadelen mensen op met de problemen die wij als overheid creëren
We zadelen mensen op met de problemen die wij als overheid creëren. We plakken pleisters op wonden zonder de echte problemen aan te pakken en hebben een verkeerde focus. Maar hebben we als overheid niet de verantwoordelijkheid duidelijk, begrijpelijk en toegankelijk te zijn?
Training Gebruiker Centraal vindt in juni plaats!
In juni organiseren we de Training Gebruiker Centraal. Overheidsprofessionals die werken aan inclusieve dienstverlening en communicatie kunnen zich nog meer wegwijs maken in deze onderwerpen. Sanne Giesen en Natalie Moreno Robles vertellen meer!
Een nadere blik op de kanaalstrategie van VodafoneZiggo
Maandag 13 maart vond de maandelijkse online meetup van de Community Customer Experience (CX) plaats. In deze editie deelden Robin Hogenkamp en Koen Lindner hoe VodafoneZiggo haar kanaalstrategie heeft opgezet.
Wat denk jij?
In deze blog vertelt Esmeralde Marsman je hoe je met creatief denken meer leert over het perspectief binnen jouw team op de slimme stad, en minstens zo belangrijk: wat je éigen kijk op de wereld is.
Boekpresentatie ‘Direct geleerd, duidelijk gedaan’: een terugblik
1 dag, 20 uur en 20 minuten: zolang heb je nodig om de eerste 50 afleveringen van de Direct Duidelijk Tour te kijken. Heb je niet zoveel tijd? Dan is er nu een handige samenvatting in boekvorm: Direct geleerd, duidelijk gedaan. Een welkom boek, bleek wel uit de enorme opkomst bij de boekpresentatie.
Direct Duidelijk Tour: Testen, testen en nog eens testen
Digitale toegankelijkheid, inclusie, duidelijk communiceren voor iedereen, artificial intelligence… hoe ga jij hiermee om als communicatieprofessional? Communicatiegoeroe Betteke van Ruler en praktijkexpert Susanne Plomp vertellen in de Direct Duidelijk Tour over de kunst van het communicatievak.
Leden Community Omnichannel ontmoeten elkaar
Op 28 februari was de eerste Community Omnichannel activiteit van 2023: een netwerkbijeenkomst bij Gemeente Utrecht. De bijeenkomst draaide om elkaar verder leren kennen en het verkennen van belangrijke thema’s binnen en voor de community.
De kunst van communicatieprofessional zijn
Digitale toegankelijkheid, inclusie, duidelijk communiceren voor iedereen, artificial intelligence… hoe ga jij hiermee om als communicatieprofessional? Communicatiegoeroe Betteke van Ruler en praktijkexpert Susanne Plomp vertellen in de Direct Duidelijk Tour over de kunst van het communicatievak.
Wat vinden bewoners van Rotterdam van de slimme wijk?
Hoe kunnen we als gemeente Rotterdam over slimme technologische toepassingen als sensoren en camera’s communiceren naar bewoners? Esmeralde Marsman vertelt hierover in een nieuw blogartikel.