Terugblik #GebruikerCentraal in Groningen

In een mistig Groningen werd Gebruiker Centraal ontvangen in het prachtige gebouw van DUO en de Belastingdienst op de Kempkensberg. Voor velen was de afstand naar Groningen geen bezwaar. Spreker Willem Pieterson kwam er zelfs vanuit Berlijn voor invliegen! Met dik 125 bezoekers was er weer een geweldige opkomst.

Walter Bakker, Coördinator Klantinteractie Onderwijsvolgers, opende de dag en mocht iedereen opwarmen voor een vol programma.

In de plenaire sessie vertelde Professor Peter Verhoef van de Rijksuniversiteit Groningen over klantervaring en hoe belangrijk dit is voor je dienstverlening.

Kom aan het stuur! – Zanna van der Aa – KSM Fabriek

Hoe verbeter je de klantbeleving en hoe maak je dat meetbaar zodat je kan sturen op resultaat?

Klanttevredenheidsonderzoek bij de Belastingdienst – Yvon van den Boer en Philip Oomen – Belastingdienst

Yvon en Philip geven inzicht in het klanttevredenheidsmodel van de Belastingdienst en hoe ze daar onderzoek naar doen.

Hoe int CJIB ‘klantvriendelijk’ boetes? – Romkje Dijkstra en Nils Peerdeman – CJIB

Met daarin een welhaast dramatische onthulling van het nieuwe ontwerp van de brief over boetes. Leuker kunnen ze het niet maken, wel een stuk overzichtelijker en duidelijker vormgegeven. Met minder juridische tekst, meer heldere taal.

  • Presentatie volgt nog

Kanaalmanagement de ontwikkeling en inzet van nieuwe digitale kanalen – Yvon van den Boer en Jaap Ham – Belastingdienst

Yvon en Jaap vertellen over hun ervaringen met kanaalmanagement binnen de Belastingdienst en geven een sneak preview van de virtuele assistent die de Belasting dienst wil gaan inzetten.

Customer Centric Index – Ruud Ravenhorst & Guy Stratermans – Gemeente Gouda

Ruud en Guy lieten ons zien hoe je met bezoekersonderzoek kunt achterhalen van de ‘echte’ ervaringen zijn van je websitegebruikers. Je kunt de Customer Centric Index tool gratis gebruiken.

Maatschappelijk Verantwoord Handhaven – Edith Kaldijk – RDW

Edith vertelde over multichannelmanagement binnen RDW, klantpanelonderzoek en klantreizen.

Gebruikersgericht online dienstverlening – Tessa van den Berg en Leonie Brouwer – KING

Tessa en Leonie laten zien welke onderzoeken er gebruikelijk gedaan worden om de digitale dienstverlening bij gemeenten te verbeteren.

Hoe centraal stellen we de gebruiker nu echt? – Willem Pieterson – Center for eGovernment Studies

Overheden hebben vier soorten relaties met de burger maar de meeste overheden leggen de focus (teveel) op de online dienstverlening.

Smaakt dit naar meer?

Schrijf je onderaan op deze pagina in op de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle Gebruiker Centraal bijeenkomsten.

Meer over Draagvlak en bewustwording