• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Gebruiker Centraal, naar de homepage
  • Home
  • Evenementen
    • Maak Het Bruikbaar Conferentie 2022
    • Conferentie De Menselijke Maat – 2021
    • Conferentie Design thinking bij de overheid – 2020
    • International Design in government conference – 2019
    • Gebruiker Centraal Festival 2018 – De presentaties
    • Maak Het Bruikbaar Festival – 2015, 2016, 2017
  • Blog
  • Webinar terugkijken?
  • Podcast
  • Hulpmiddelen
  • Community’s
  • Over ons
    • Ontwerpprincipes
    • Nieuwsbrief
    • Contact
Home Blog Nieuws NIEUW: Planning Agenda Digitale Overheid
05feb2019Gepubliceerd op 5 februari 2019

NIEUW: Planning Agenda Digitale Overheid

  • Deel op Twitter
  • Deel op Facebook
  • Deel op LinkedIn

Hoe til je de digitale dienstverlening van de rijksoverheid naar een hoger plan? Aan de basis hiervan ligt de Agenda Digitale Overheid ookwel NL DIGIbeter. Nu is hier ook de planning van NL DIGIbeter aan toegevoegd.

De agenda zet uiteen hoe het contact van de overheid met burgers en ondernemers slimmer, toegankelijker en persoonlijker kan. In de planning is te volgen wat de actuele stand van zaken is van de actielijnen uit de agenda.

Volg de actuele stand van zaken

Aan de hand van 5 thema’s wordt op de planning toegelicht hoe de overheid de digitale toekomst voor ogen ziet. De thema’s zijn:
1. Innovatie
2. Grondrechten en publieke waarden
3. Toegankelijke dienstverlening
4. Persoonlijke dienstverlening
5. Klaar voor de toekomst

Principes Gebruiker Centraal

Deze thema’s zijn vervolgens uitgewerkt in actielijnen. Waaronder ook de actielijn: Overheidsbreed maken we gebruik van de principes van ‘Gebruiker Centraal’.

“Handig om overzicht over alle actielijnen te hebben en om direct te zien waar resultaten behaald zijn.”
Berend Timmer, plaatsvervangend projectsecretaris Overheidsbreed Beleidsoverleg Digitale Overheid 

Links

  • Planning Agenda Digitale Overheid
  • Agenda Digitale Overheid (NL DIGIbeter
Mariska Woudenberg

Over Mariska Woudenberg

Adviseur online communicatie en analyse

Coördinator van het Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid. Sinds 2006 werkzaam voor ICTU. In diverse projecten gewerkt op gebied van de digitale overheid. Ik onderzoek en adviseer in het gebruiksvriendelijker en toegankelijker maken van websites, het verbeteren van de kwaliteit van de content en de inzet van social media.

06-48585124mariska.woudenberg@ictu.nl
  • Twitter-account van Mariska Woudenberg
  • LinkedIn-profiel van Mariska Woudenberg

Footer

Over Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die bezig zijn met de online dienstverlening van de overheid.

Meer over Gebruiker Centraal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap