Terugblik Maak Het Bruikbaar Festival 2017
Het Actieteam Gebruiker Centraal kijkt tevreden terug op een succesvol Maak Het Bruikbaar Festival 2017. Met ongeveer 475 bezoekers zijn onze stoutste dromen overtroffen. De vele informatieve workshops (40 stuks) en de geweldige locatie maakten het geheel tot een geweldige dag. Hier vind je een zo volledig mogelijk verslag van Maak Het Bruikbaar Festival 2017.
Bijna 100 deelnemers heb het evaluatieformulier ingevuld en met de resultaten zijn we heel tevreden;
Plenaire Opening
Door Bas Eenhoorn Digicommissaris bij Bureau Digicommissaris en Stephan Steinmetz, auteur van “De Brievenbus van Mevrouw De Vries”.
Gebruikersonderzoek bij de politie
Door Jaap van den Beukel (@jaapvdbeukel), Sr. User Experience Consultant bij Capgemini Nederland BV en Kim Berghout , User Experience Consultant bij Capgemini Nederland BV
- Presentatie nog niet ontvangen
Burgers en bedrijven in regie op hun gegevens? Overheid; durf te doen!
Door Philip Helmer, Voorzitter Stiching Financieel Paspoort bij Stichting Financieel Paspoort, Douwe Leguit, programmamanager Regie op Gegevens en Marcel van Galen, Oprichter Qiy Foundation bij Qiy Foundation
- Presentatie nog niet ontvangen
UX voor communicatieprofessionals
Door Margot Lagendijk , Onderzoeksadviseur bij Ministerie van Algemene Zaken
Klantvriendelijke digitale diensten in een juridisch complexe omgeving
Door Bart Oomen , Projectleider bij Immigratie en Naturalisatiedienst en Stephan Makatita , Marketing bij Immigratie- en Naturalisatiedienst
- Presentatie nog niet ontvangen
Ontwerpen voor doven en voor iedereen eigenlijk
Door Marie van Driessche (@marievandries), Ontwerper bij eend
Klantreizen: Van het kastje naar… de website?
Door Peter Keur (@peterkeur), Expert klantreizen bij KING
Praktische kapstok verbindt gebruikers-, organisatie- en platformperspectief
Door Christiaan Lustig (@Lustigson), Lead consultant, managing partner bij Brayton House
Hoe kan beleid bijdragen aan het verhogen van online dienstverlening?
Door Sanne van der Zanden (@sannevderzanden), Marketing- en communicatiespecialist bij PinkRoccade Publiekszaken
De gebruiker centraal zetten vereist radicaal andere werkwijze
Door Berend Timmer , adviseur bij BZK, directie Informatiesamenleving en Overheid en Meryem Çimen , senior beleidsmedewerker bij BZK, directie Informatiesamenleving en Overheid
- Presentatie nog niet ontvangen
Zorg dat het landt, want de mens staat zó weer niet centraal
Door Willemijn Bins , ontwerper bij Eend ~ maakt internet menselijk en Robert Jan Verkade (@eendhq), oprichter bij Eend ~ maakt internet menselijk.
Waarmee kan ik je helpen?”: de chatbot als digitale ambtenaar?
Door Ineke van Gelder (@Ineke5), content strateeg bij Informaat, Linda Evers van Informaat en Carla de Oude, Certified Product owner en Customer Experience consultant bij Informaat
Verbeter uw prestaties op sociale media via interne benchmarking
Door Paul Frank (@frankpaul), Online strateeg bij Ministerie van Buitenlandse Zaken en Collin Mous (@collinmous), Senior Manager bij Deloitte Digital
- In verband met persoonlijke gegevens wordt deze presenatie niet publiek gemaakt
Van wet naar werkelijkheid: regelhulp vanuit klantperspectief
Door John Galinsky , Adviseur / informatieontwerper bij Coform en Pauline Smabers , Adviseur / informatieontwerper bij Coform
[not] invented here | interactie bibliotheek overheid
Door Jeroen Havinga (@havingatweet), interactie ontwerper / UX consultant bij Stroomt Overheid / Logius
Nieuwe technologie voor betere bruikbaarheid voor iedereen
Door Anita Cremers , senior onderzoeker bij TNO en Jef van Schendel , interaction designer bij TNO
Maak het bruikbaar, maak het persoonlijk
Door Coen De Heer (@coendeheer), Lead UX Designer bij Online Department – UX Design Bureau
- Presentatie nog niet ontvangen
Informatie op maat bij levensgebeurtenissen? Aan de slag met Life events!
Door Eva Guldemond (@Eva_Guldemond), Senior webredacteur bij Dienst Publiek en Communicatie
Effectievere klantreizen door gebruik van klantinzichten
Door Franklin Heijnen (@franklinheijnen), creative director bij Deloitte Digital en Kim van Rooyen, Customer Journey Manager bij UWV
De kracht van begrijpelijke taal
Door Wessel Visser (@mrJip_drJanneke), Directeur bij BureauTaal
Hoe het meten van klantbeleving leidt tot meetbare verbeteringen
Door Hirschel Hessel, Chief Happy Customers bij De Klantcontact Monitor B.V.
Hoe kruip je écht in de huid van de gebruiker?
Door Vera Pijl (@verapijl), Lead Interaction Designer, Founder bij Offroad Apps & Things
- Presentatie nog niet ontvangen
Hallway testing: Snel inzicht in jouw klantreizen
Door Frank Schaap (@fschaap), Online strateeg bij ezCompany en Christiaan Lustig (@lustigson), Lead consultant en managing partner bij Brayton House
De kanarie in de kolenmijn: hoe aandacht voor autisme je website verbetert
Door Ingrid Claassen (@ingridcl), Tekstschrijver / communicatie-adviseur bij Inforwijzer
Dag webrichtlijnen, hallo digitale toegankelijkheid
Door Kristian Mul , Productmananger bij Logius en Jules Ernst (@JulezRulez), Accessibility expert bij 200 OK
Bouw samen aan een toegankelijke digitale overheid
Door Petra Doelen (@LostLemonLab), Onderzoeker / Consultant bij Lost Lemon en Rebecca van der Meer (@LostLemonLab), Onderzoeker / Consultant bij Lost Lemon
Website verbeteren? Leer hoe je gebruikerservaringen kunt meten!
Door Tessa van den Berg (@vdbergtessa), Projectleider Digitale dienstverlening bij KING en Pieter Pinxten (@PieterPinxten), Procesbegeleider Digitale dienstverlening bij KING
De (Virtuele) Taalambassadeur
Door Trudi Jeninga , Taalambassadeur bij Stichting ABC en Hanna Jochmann , Marketing bij WizeNoze
MedMij: Meer grip op uw eigen gezondheidsgegevens
Door Bram van der Sluijs (@medmij), Inhoudelijk Secretaris MedMij Afsprakenstelsel bij MedMij en Sylvia Veereschild, Projectleider Leveranciersmanagement bij MedMij
How to get your techies to love UX
Door Mark McNally (@WorthSystems), Co Founder/Director at Worth bij Worth Internet Systems
Verhoog je digitale innovatievermogen met design experimenten
Door Floor van Riet van Riet (@floorvanriet), UX Designer bij One Shoe
Schrijven als Einstein
Door Marieke Stegenga, Schrijver & communicatie-adviseur bij Tegengas Communicatie
Ken je klant en acteer daar naar! Een geslaagd voorbeeld
Door Tonnie Willems , Directeur Informatiemanagament bij Syncasso ,Freek van Teeseling (@Freekvt), Solution Architect bij Everest en Frits van Endhoven (@FritsVEndhoven), Thought leader ohgv een vraaggestuurde & toekomstvaste Rijksoverheid bij Everest
Hoe volwassen is jouw organisatie?
Door Margot Lagendijk , Onderzoeksadvisueur bij Ministerie van Algemene Zaken en Charlotte Van Lijnden , UX ontwerper bij De Rechtspraak
Het CJIB en een tevreden burger: hoe krijg je dat voor elkaar?
Door Romkje Dijkstra, Product Owner bij CJIB en Nils Peerdeman , Projectleider bij CJIB
Hoe alle overheden over een jaar hun online dienstverlening meten én verbeteren
Door Pieter Pinxten (@PieterPinxten), Adviseur (digitale) Dienstverlening bij GBBO
- Presentatie nog niet ontvangen
Maak het waar: 2 Bruikbare handreikingen vanuit de Rijksoverheid
Door Margreet van der Krans, Enterprise Architect bij VenJ/DJII/SSC-I en Marc Weijmar , Business Consultant bij VenJ/DJII/SSC-I
- Presentatie nog niet ontvangen
How our users helped us design and build a successful digital service that meets UK government standards
Door Sarah Vodden, Interim Director of Operations bij InnovateUK
Tips van mevrouw De Vries
Door Stephan Steinmetz
- Presentatie nog niet ontvangen
Met webanalytics eindelijk inzicht hoe webtekst wordt gelezen!
Door Martijn Warmoeskerken , Senior adviseur communicatieonderzoek bij Ministerie van Algemene Zaken Dienst Publiek en Communicatie
Content op maat? Ontwikkel een taxonomie.
Door Jacqueline Ceulemans de Zoete , Channelmanager denhaag.nl bij Gemeente Den Haag en Daphne Shinn (@daphneshinn), Content architect bij Presenter
Samen waarmaken, I-overheid en de kabinetswisseling
Door Rob Kerstens, Consultant bij ABD Topconsult.
- Presentatie nog niet ontvangen
Our digital transformation
Nigel Townley, Director of IT and business change en Sarah Vodden, Director of Business change.
Meer over Begrijpelijke tekst en beeldtaal, Draagvlak en bewustwording, Inclusie en digitale toegankelijkheid, Mensgericht denken en ontwerpen, Onderzoeken, testen en meten