• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Gebruiker Centraal, naar de homepage
  • Home
  • Evenementen
    • Maak Het Bruikbaar Conferentie 2022
    • Conferentie De Menselijke Maat – 2021
    • Conferentie Design thinking bij de overheid – 2020
    • International Design in government conference – 2019
    • Gebruiker Centraal Festival 2018 – De presentaties
    • Maak Het Bruikbaar Festival – 2015, 2016, 2017
  • Blog
  • Webinar terugkijken?
  • Podcast
  • Hulpmiddelen
  • Community’s
  • Over ons
    • Ontwerpprincipes
    • Nieuwsbrief
    • Contact
Home Auteurs Mariska Woudenberg
Mariska Woudenberg

Mariska Woudenberg

Adviseur Digitale toegankelijkheid en websiteanalyse

Sinds 2006 werkzaam voor ICTU. In diverse projecten gewerkt op gebied van de digitale overheid en dienstverlening. Ik onderzoek en adviseer in het gebruiksvriendelijker en toegankelijker maken van websites, het verbeteren van de kwaliteit van de content en de inzet van social media.

06-48585124mariska.woudenberg@ictu.nl
  • Twitter-account van Mariska Woudenberg
  • LinkedIn-profiel van Mariska Woudenberg

Mariska is lid van het actieteam

Het Actieteam van Gebruiker Centraal bestaat uit professionals die voor de (digitale) overheid werken. Samen organiseren we bijeenkomsten, ontwikkelen we instrumenten en bepalen we de koers van de community.

Momenteel is ons actieteam goed gevuld, dus we zoeken voor nu geen extra leden.

Actieteam Gebruiker Centraal

Alle actieteamleden

Websites via mobiel door de ogen van de bezoeker

30sep2022Gepubliceerd op 30 september 2022

“Wat is nu de totale beleving van de bezoeker, als deze de websites bezoekt via een mobiele telefoon?” Dat wilde Jasper Molenaar, adviseur online bij werkorganisatie Mijn gemeente dichtbij, en zijn team graag weten. Lees zijn blog over de expertreview door het Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid.

Jasper Molenaar

Overzicht taaltrainers

25apr2022Gepubliceerd op 25 april 2022

Wil je jouw boodschap direct helder en duidelijk overbrengen? Zodat jouw bezoekers meteen begrijpen wat er bedoeld wordt en wat er verwacht wordt wanneer zij de website van jouw organisatie bezoeken. Bekijk dan het overzicht van taaltrainers, die hierbij kunnen helpen.

Publicaties over overheids­dienst­verlening en de menselijke maat

24dec2021Gepubliceerd op 24 december 2021

We hebben een aantal interessante onderzoeksrapporten en publicaties voor je op een rijtje gezet over de menselijke maat in dienstverlening. Hoe de burger klem zit tussen balie en beleid.

Overzicht podcasts over overheids­dienst­verlening

28nov2021Gepubliceerd op 28 november 2021

Wij hebben een aantal podcast voor je op een rijtje gezet: dienstverlening in het algemeen, ontwerpen van diensten, design thinking, toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en begrijpelijkheid van de dienstverlening.

Terugblik op Masterclass: ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ (deel 2)

15okt2021Gepubliceerd op 15 oktober 2021

Samenvatting en opname van de Masterclass ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ van 5 oktober 2021.

Legopoppetjes die onderdelen van een Tag Manager moeten voorstellen. Met o.a. de Vragen-Minion

Terugblik op Masterclass: ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ (deel 1)

22sep2021Gepubliceerd op 22 september 2021

Samenvatting en opname van de Masterclass ‘Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager’ 14 september 2021.

Lego bouwwerken die de verschillende metingen symboliseren

Innovatiebudget voor de werkwijze van het NL Design System

29jul2021Gepubliceerd op 29 juli 2021

NL Design System is 1 van 20 projecten die een bijdrage uit het Innovatiebudget Digitale Overheid 2021 ontving. We kregen dat voor de pilot ‘Samenwerkingsmodel herbruikbare basisonderdelen voor overheidsbrede dienstverlening’ waarmee we de inrichting van samenwerking over overheidsorganisaties heen binnen 1 centraal (design) systeem beproeven.

Beeldmerk NL Design System

Grote vraagstukken behapbaar maken

19jul2021Gepubliceerd op 19 juli 2021

In aanloop naar de Week van de Toegankelijkheid waarin we organisaties aanmoedigen om het Optimaal Digitaal spel te spelen, spreekt Optimaal Digitaal met verschillende spelleiders, spelleiders in spé en mensen die het Optimaal Digitaal spel hebben gespeeld. Wat is hun ervaring met het spel en waarom is het een aanrader om het spel te spelen? Deze keer met Moniek Koerhuis van de gemeente Zwolle.

Moniek Koerhuis

Toegankelijk maken van apps, #Hoedan?

24jun2021Gepubliceerd op 24 juni 2021

Het is belangrijk dat iedereen digitaal mee kan doen. De toegenomen digitalisering biedt veel kansen voor mensen met een beperking. Helaas blijken er vaak drempels te zijn waardoor apps niet te gebruiken zijn. Hoe maak je deze dan wel toegankelijk en bruikbaar voor iedereen?

Cover Handboek toegankelijkheid door Stichting Appt

2-delige Masterclass: Advanced Web Analytics door middel van een Tag Manager

22jun2021Gepubliceerd op 22 juni 2021

In 2020 organiseerden we in samenwerking met Toon Vuursteen de masterclass Web Analytics. Tijdens deze webinars vertelde hij ook kort iets over het gebruik van een Tag Manager bij Web Analytics.

Fictieve afbeelding webanalytics
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 8
  • Vorige pagina's 

Footer

Over Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die bezig zijn met de online dienstverlening van de overheid.

Meer over Gebruiker Centraal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap