• Direct naar belangrijkste content
  • Direct naar hoofdnavigatie
Gebruiker Centraal, naar de homepage
  • Home
  • Evenementen
    • Maak Het Bruikbaar Conferentie 2022
    • Conferentie De Menselijke Maat – 2021
    • Conferentie Design thinking bij de overheid – 2020
    • International Design in government conference – 2019
    • Gebruiker Centraal Festival 2018 – De presentaties
    • Maak Het Bruikbaar Festival – 2015, 2016, 2017
  • Blog
  • Webinar terugkijken?
  • Podcast
  • Hulpmiddelen
  • Community’s
  • Over ons
    • Ontwerpprincipes
    • Nieuwsbrief
    • Contact
Home Auteurs Jeroen Schalk
Jeroen Schalk

Jeroen Schalk

Webredacteur Gebruiker Centraal
jeroen.schalk@ictu.nl

Nieuwe presentatoren over de Direct Duidelijk Tour: ‘We komen naar je toe’ 

26janGepubliceerd op 26 januari 2023

Vers bloed bij de Direct Duidelijk Tour. Met niet 1, maar 2 nieuwe presentatoren. Lodewijk van Noort en Sanne Boswinkel nemen het stokje over van Renata Verloop, die na 50 afleveringen afzwaait.

Sanne Boswinkel en Lodewijk van Noort

Een terugblik op de Direct Duidelijk Week: Blij, dankbaar en trots gevoel

12janGepubliceerd op 12 januari 2023

Kinderen die met goede taalvaardigheden van de basisschool komen. Verplichte vakken over duidelijke taal in het middelbaar onderwijs en vervolgstudies. Beleid en wetteksten in duidelijke taal. En duidelijke interne communicatie. Ja, dat zou allemaal geweldig zijn. 

Ditte Hak van Belastingdienst Toeslagen ondertekent de Direct Duidelijk Deal op het podium, met hulp van Talissa Oude Bennink tijdens de opening van de Direct Duidelijk Week.

Presentator Renata Verloop zwaait af bij Direct Duidelijk Tour: ‘Tijd voor een frisse blik’

19dec2022Gepubliceerd op 19 december 2022

Na 50 afleveringen gaat de Direct Duidelijk Tour verder, maar zwaait presentator Renata Verloop af. Hoe kijkt ze terug op haar aandeel in de tour? En wat neemt ze mee? Tijd voor een terugblik.

Renata Verloop

‘Veranker klantgericht denken in de hele organisatie en haal daarvoor CX-competenties in huis’

09nov2022Gepubliceerd op 9 november 2022

Joana verzorgt de eerste keynote tijdens de Maak Het Bruikbaar Conferentie, op vrijdag 18 november 2022. Tijd om Joana aan het woord te laten over CX, Customer Experience Index en haar keynote.

Logo Community CX

De kringloop: spullen, snuisterijen en gebruikerstesten in de koffiehoek

19okt2022Gepubliceerd op 19 oktober 2022

Normaal struin je er rond voor handige spullen en leuke snuisterijen. Maar je kunt ook voor andere dingen in een kringloopcentrum terecht. Gebruikerstesten bijvoorbeeld. Niet met een state of the art en mobiel usability lab, maar gewoon aan een tafel in de koffiehoek.

Eline Post, Talissa Oude Bennink, Monique Koot en Madelon van de Water zitten aan een tafel in de koffiehoek van kringloopcentrum Amersfoort. Ze kijken lachend in de camera.

Nieuw programma om toegankelijke digitale overheid te versnellen

18okt2022Gepubliceerd op 18 oktober 2022

Het gaat nog niet snel genoeg met de toegankelijkheidsslag van de overheid. Het ministerie van BZK komt daarom met een programma om de digitale kanalen van de overheid sneller toegankelijk te krijgen.

Een man kijkt naar zijn telefoonscherm

18-klapper voor de Direct Duidelijk Deal

17okt2022Gepubliceerd op 17 oktober 2022

Maar liefst 18 organisaties hebben tegelijkertijd de Direct Duidelijk Deal ondertekend. Dat deden ze bij de opening van de Direct Duidelijk Week, in Madurodam.

Ditte Hak van Belastingdienst Toeslagen ondertekent de Direct Duidelijk Deal op het podium, met hulp van Talissa Oude Bennink tijdens de opening van de Direct Duidelijk Week.

Een derde van de mensen begrijpt overheids­­communicatie niet

10okt2022Gepubliceerd op 10 oktober 2022

Naar, maar waar: voor maar liefst een derde van alle Nederlanders is informatie van de overheid lastig te begrijpen, blijkt uit onderzoek. En bij laagopgeleiden gaat het zelfs om bijna twee derde.

Wat gaat u doen om als overheid direct duidelijk te zijn? Een fragment uit de documentaire Duidelijk.

Omnichannel aanpak bij de overheid

26sep2022Gepubliceerd op 26 september 2022

De Nederlandse burger heeft gemiddeld zo’n 29 keer per jaar contact met de overheid. Dat contact gaat via steeds meer kanalen. De overheid ging van single-channel, naar multiple-channel, naar multichannel. De volgende stap: omnichannel.

Delen van dezelfde avatar op meerdere schermen, zodat het samen één geheel vormt.

Interactiecoach helpt je om de gebruiker centraal te stellen

14sep2022Gepubliceerd op 14 september 2022

Tot voor kort kon je via het overheidsbrede programma Mens Centraal een interactiecoach inschakelen, maar Gebruiker Centraal heeft dat stokje van Mens Centraal overgenomen.

Hand die een stokje vasthoudt, met daarop de tekst 'Mens Centraal'
  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Ga naar pagina 4
  • Vorige pagina's 

Footer

Over Gebruiker Centraal

Gebruiker Centraal is een community voor professionals die bezig zijn met de online dienstverlening van de overheid.

Meer over Gebruiker Centraal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte

  • Contact
  • Privacyverklaring
  • Toegankelijkheid
  • Sitemap