Overheden kunnen de gebruiksvriendelijkheid van hun digitale formulieren vergroten door nog beter naar de wensen van burgers te luisteren. Dit schrijft de Nationale ombudsman in zijn rapport ‘Houd het simpel’.
Update over de stand van zaken rondom het traject NL Design System, geïnitieerd door Gebruiker Centraal. In samenwerking met medewerkers van diverse overheidsorganisaties.
We zijn uit de startblokken met de werkgroepen van het NL Design System! Woensdag 24 april hebben twintig ontwerpers, UX experts en ontwikkelaars met elkaar nagedacht over principes, criteria en concrete componenten.
De overheid heeft moeite om grote ICT-trends bij te benen. Mass Prototyping kan helpen om overheidsvisies snel om te zetten in concrete voorbeelden van dienstverlening.
Tachtig procent van wat we bij de overheid doen draait om dienstverlening. Nemen we het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke dienstverlening wel serieus genoeg?
De mensen achter GOV.UK zijn in 2017 gestart met een internationale community van designers en ontwikkelaars. Op 23 april 2018 organiseerden ze een call over design systems, waaraan 42 deelnemers uit alle hoeken van de wereld deelnamen.
Wat wil je doen als je later groot bent? Voor ons netwerk een actuele vraag. Zo aan het eind van het jaar lijkt het ons een mooi moment om onze ambities voor de komende jaren te delen.
De gebruiker centraal stellen in dienstverlening klinkt heel logisch. Over het hoe en waarom ging het op 9 juni tijdens het symposium in Nieuwspoort dat iBestuur organiseerde in samenwerking met Gebruiker Centraal.