Aan de slag met CX: maandelijkse meetup (juli 2023)
Op 10 juli 2023 is er weer de maandelijkse meetup van de Community CX, vol met kennis en praktijkvoorbeelden. Ben jij er ook bij?
Wat en wanneer?
De maandelijkse meetup is (meestal) op iedere tweede maandag van de maand, van 16.00 tot 17.00 uur. De meetup is een interactief webinar, met een expert op het gebied van CX. Dit kan iemand uit het werkveld zijn of bijvoorbeeld een onderzoeker.
Het webinar begint met een presentatie van 30 tot 40 minuten. Bijvoorbeeld over hoe een andere organisatie werkt aan CX. Of over een interessant CX-onderzoeksmodel. Natuurlijk is er na de presentatie ruimte voor vragen en discussie.
Wat levert het je op?
De maandelijkse meetup van de Community CX is een combinatie van theorie en praktijk. Dat is dus ook precies wat het je oplevert: theoretische verdieping en praktische handvatten waarmee je zelf aan de slag kunt. Het webinar wordt niet opgenomen, maar de PowerPoint-presentatie die tijdens de presentatie is gebruikt delen we later via de het Teams-kanaal van de community.
Programma 10 juli 2023
Op maandag 10 juli om 16.00u zullen Nicolette Verlaan en Marieke van Kleef van de Belastingdienst vertellen over de ontwikkeling van CX bij de Belastingdienst, specifiek op het gebied van klantreizen.
Nicolette is strategisch adviseur voor de fundamentele transformatie van de dienstverlening. Zij zal vertellen over hoe ze bij de Belastingdienst werkt aan de ontwikkeling van klantgericht werken. Als startpunt is anderhalf jaar geleden een CX-volwassenheidsanalyse gedaan en daarop zijn de te ondernemen stappen om te groeien bepaald. Onlangs is er een tweede CX-volwassenheidsanalyse gedaan om de voortgang te meten en nieuwe vervolgstappen te bepalen.
Hierop aansluitend zal Marieke als klantreismanager vertellen over wat zij bij de Belastingdienst doet om de klantreisaanpak verder te brengen als een van de manieren om de Belastingdienst verder te brengen op de pijlers Inzicht en Ontwerp.
Aanmelden
Wil je erbij zijn? Meld je aan voor Community CX en wij nodigen je uit voor deze activiteit en onze samenwerkingsomgeving in Teams.
Meer over Mensgericht denken en ontwerpen, Onderzoeken, testen en meten